ketvirtadienis, sausio 20, 2005

Runkelis - skamba išdidžiai

Galim tylėti ir galim tapšnotis. Aš turiu omenyje – per pečius tapšnotis, o kaip bežiūrėk ir kaip nesikratyk, esame runkeliai. Politikai kaip pasiutusio šuns bijo šito žodžio ir bėga jį užuodę per laukus ir miškus. Bet aš nesu politikas, todėl ir sakau – runkelių kraštas ir runkelių šalis. Netikite ir pykstate? Be reikalo.
Prisiminkit praėjusius metus, skandalą prezidentinį, trukusį beveik pusmetį, Darbo partijos žygį į Seimą su devyniais milijonieriais ir pamatysit, kokie mes runkeliai. Fakelų fone tvirta Rolando Pakso figūra patikėję, paragavom “Almaxo” sriubos, išgirdom sakralinę prezidento frazę:”Aš nekaltas”, o per Seimo rinkimus leidom laimėti Darbo partijai. Kas čia blogo?
Ogi tas ir blogo – “1 dieną mes sumažinsim šilumos kainas, 11 dieną – pakelsim pensijas, 111 dieną…”,- skelbė visi reklaminiai šūkiai, televizijos rodė, kad gyvenimas Lietuvoje bus restauruotas kaip Kėdainių senamiestis.
Kiek dienų praėjo? Man kyla klausimas, kodėl tie, kurie balsavo, dabar neišeina prie to paties Seimo? Kodėl nepareikalauja pažadų vykdymo?Juk šilumos kainos nesumažėjo nė per plauką. Aš žinau kodėl – vėl laukiama naujo politinio mesijo, reikalingo kaip vokiškas kombainas runkeliams nuimti, tik bėda, kad kitas lyderis gali ateiti su ūsiukais, kaip vieną kartą jau buvo atsitikę Vokietijoje.
Atvirai sakant, manau, kad runkelis – tai net ne įžeidimas, o tiesiog gyvenimo ir mąstymo būdas, kai žiūrima tik į savo piniginę. Galbūt valdžia susimylės ir pridės kelis litus prie pensijos, socialinės pašalpos...Runkelis mato tik tai, ką pridės, bet nemato, kad čia pat iš jo atims (beje, žymiai daugiau) uždėdama kokį mokestį. Neseniai nuskambėjo raginimas įvesti nekilnojamojo turto mokestį ir mokestį už automobilius.
Gerai, dabar paskaičiuokime – prideda prie algos ar pensijos, sakykim, 30 litų - valio. Bet dabar įveda turto mokestį – žmogus, pasistatęs namą savo rankom, turi mokėti, sakykim, kokius 300 litų, dar pridėkim už savo žigulį ar 18 metų opelį 150 litų. Kas išeina? Tam, kad pridėtų 30 litų (per metus susidarytų 360 litų suma) iš tavęs atims 450 litų. Taigi, padidinimas atsieis 90 litų. Galima sakyti, kad nekilnojamojo turto mokestis nebus įvestas ar palies tik milijonierius. Nesijaudinkite - prasidėjęs nuo prabangių rūmų šis mokestis pasieks net ir kaimo bakūžę.
O mūsų vagoj ramybės nebus... Gerovė kitose vagose, bet dažniausiai - kombainininko rankose...

2 komentarai:

Anonimiškas rašė...

nu kam taip pesimistiskai :)

Anonimiškas rašė...

nu, neri tai cia izvelge akmeni i jos darza...
siaip jau neri didziuojasi,
gyvendama runkeliu sostineje.
nes cia mano draugai. cia mano bendruomene. cia gimiau,uzaugau. cia man visada is visur gera sugrizti. cia mano namai.