penktadienis, gegužės 13, 2005

Kai faktai nesutelpa į rėmus

Žiūriu ne taip paprasta suvirškinti istorinius faktus, kai kam jie sukelia pilvo skausmą. Nieko, brangus dienorašti, vis dėlto istoriją reikia žinoti, tuo labiau, kad to, ką sakau, vargu ar kas pasakys viešai -per daug pavojinga. Oficialios institucijos gal ir nepaneigs, bet kukliai nutylės.
Prisipažinsiu, kai ėmiausi studijuoti bažnyčios istoriją, ir lyginti su katalikų dogmomis ir mokymu, išties patyriau lengvą šoką – buvau įsitikinęs, kad ši krikščionių bažnyčia yra teisingiausia.
Taigi, ta pati popiežiaus institucija…. Užteko tik kai ką iš savo tyrinėjimų parašyti, kai ėmė lįsti tos pačios iškaltos mokyklose dogmos – kas buvo pirmasis popiežius?
Turiu nuliūdinti, kad Petras tikrai nebuvo popiežius ir nei pats save laikė tokiu, nei kiti jį tokiu laikė. Jis buvo vienas iš 12.
Skirtingai nei popiežiai, apaštalai nedrįso save vadinti Dievo vietininkais, nes puikiai žinojo, kad tai būtų tikra šventvagystė, nes Dievo vietininkas šiuo metų yra Šventoji Dvasia, o ne koks žmogus.
Be to, minėjau, 380 mūsų eros metais, nuo kurių prasideda Katalikų bažnyčios gyvavimas, imperatorius Feodosijus paskelbia :”Įsakome nuo šiol vadintis katalikais”.
Taigi Katalikų bažnyčia atsiranda imperatoriaus įsaku praėjus 400 metų po Jėzaus gimimo. Popiežiai atsiranda dar vėliau.
Vyriausias Romos imperijos žynys, kaip ir dera, turėjo gyventi tik Romoje, todėl palaipsniui, kai susiliejo Imperija ir Katalikų bažnyčia, visi aplinkiniai vyskupai buvo palenkti, papirkti ar jėga priversti pripažinti Romos vyskupo pirmenybę. Tas procesas nebuvo jau toks paprastas, truko apie 300 metų.
Vis dėlto popiežius, kaip Romos popiežius, atsiranda tik 660 mūsų eros metais. Taigi, praeina 630 metų po Kristaus mirties, kol Katalikų bažnyčia ima savintis atstovavimą Dievui ir pasisodina žmogų, kurį paskelbia Dievo vietininku. (beje, greitu laiku parašysiu apie dar vieną didelį mitą – apie tai, ar Petras iš viso kada nors buvo Romoje).
Tokie yra istoriniai faktai ir nuo jų nepabėgsi. Rusai turi žodį “samozvancy”, manau jis geriausiai atspindi visą šitą politinę sistemą, kai imi žiūrėti istoriją. Aš asmeniškai tikiu, kad tik ant tiesos pagrindo gali augti geras vaisius. Bet jei jau pats pagrindas grindžiamas melu… Štai kodėl sistemai dzin, kas parašyta Biblijoje ir ko mokė Jėzus – ji gyvena sau, tarnauja sau ir turi savo įstatymus. Kažkada klausiau savęs, ar aš privalau palaikyti melą, jei mane prieš mano valią tariamai pakrikštijo? Taip pat ir supratau, kad žinodamas šiuos faktus nebegalėsiu gyventi taip pat, man reikės pasirinkti – vaidinti, kad nieko nežinau ir pritarti(gyventi būtų paprasčiau), ar pasakyti, kad nepritariu ir nesiruošiu dalyvauti

7 komentarai:

Anonimiškas rašė...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_popes

Ar tau neatrodo, kad ne tai svarbu, kiek žmonių "valdo" popiežius, o kodėl "valdo" ir taip pat nėra visiškai svarbu kaip jis vadinasi. Nesuprantu ko tu sieki.

Linas rašė...

Na atsakysiu abiem - siekiu tiesos. Neįmanoma, ką nors pastatyti, jei pagrindas - melas.
Kalbėti turiu teisę, nes katalikybė manęs neklausė, ar aš noriu būti kataliku, o ėmė ir padarė ir iki šiol reiškia į mane pretenzijas.taigi, man kyla klausimas, kodėl šita sistema mano, kad aš turiu jai priklausyti?
O rašau tai, ką pats turėjau per didelius vargus susirasti.
taigi, čia net ne kritika - pateikiu faktus ir tiek.
O "10 minučių" paskysiu, kad tai visiškas dar vienas Vatikano melas, kad Petras buvo Romoj - jo ten niekada nebuvo, pasiskaityk Apaštalų darbus, apie tai parašysiu vėliau.

Anonimiškas rašė...

Tokie tikejimai kaip tavo - ateina ir praeina, nepalikdami nieko daugiau, kaip sugriautus zmoniu gyvenimus ir sujauktus protus... Gaila man taves. Priimk uzuojauta.

Nori buti kaip Don Kichotas? Ieskai teisybes? Zmonems nereikia brukamos teisybes. Tad, gal pradek nuo saves...

Beje, Linas buvo antrasis popiezius ;) http://en.wikipedia.org/wiki/Pope_Linus

Linas rašė...

Nu va LG jau ir užuojautos sulaukiau;) tikėjausi daugiau ugnies daugiau;)
Oi kaip nepatinka žmonėms vien tai, kad ta kitokia tiesa yra.
Beje, tai ne aš bruku savo tiesą, bet tau kazkas įbruko savo MELA. Geriau jau donkichotu būti negu šarikovu;)
o jei jau kalbėti apie tai, kaip ir kas ka palieka, tai ir lietuviai galėjo likti SSSR sudėtyje, nes gyveno neblogai, valstybė galinga, o istorija jau sena buvo... bet neliko, todėl kad žinojo, kad visa imperija stovi ant neteisingo pagrindo - ant melo. O aš esu lietuvis...

Anonimiškas rašė...

Kol dar nepradėjai rašyti apie tai kodėl Petras nebuvo iš Romos:
http://www.angelfire.com/ms/seanie/PeterRome.html

:-)

Katalikybės gali išsižadėti (berods tai ir padarei).

Anonimiškas rašė...

Įdomus puslapis yra vikipedijoje http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sexually_active_popes

štai tau ir šventieji :)

Anonimiškas rašė...

Linai, LG labai gerai pastebėjo, kad tu tik kritikuoji.
Gal galėtum plačiau parašyti, kuo pasireiškia tavo neformalumas? Kaip tu tiki? Negi visa esmė tik kritikoje?