šeštadienis, sausio 22, 2005

KGB farievierr (žemaitiškai)

Nus, brangieji, visur savų turim. Oi kaip gerai... Trys aukšti pareigūnai -KGB rezervistai, o pasirodo ir pats archyvų direktorius - taip pat su šia organizacija reikalų turėjęs. Kyla klausims, o ką tai galėtų reikšti.
Kai beveik homo sovietikus galiu pasakyti: nieko nereiškia. Kodėl?
Kai bus kada nors ištraukta mano byla, visi pamatys, koks aš buvau kovotojas prieš sovietų valdžią - buvau visose privalomose to meto struktūrose, o va spaliuku - ne.Kai reikėjo patapti spaliuku - pabėgau (tiesa, buvo bulviakasis).
Vėlesnis mano tapimas pionierium ir komjaunuoliu yra neteisėtas, nes spaliuku nebuvau, todėl į šias organizacijas stojau drąsiai, žinodamas,kad teisiškai esu teisus. Bet, aišku, niekas man už šią žiaurią pasipriešinimo okupantams kovą nemokės valstybinės pensijos. O juk mokykloje net ir slapyvardį turėjau...
Tiesa, reikia pasakyti, kad per daug rimtai imti į galvą tuometinės sistemos nereikia, nes viskas buvo tais laikais daroma "dėl paukščiuko". Viskas - pradedant karvių primilžiais, baigiant KGB narių verbavimu. Ir viskas pagražinama ir tik dėl ataskaitų(panašiai kaip dabar rašomi projektai ES pinigams pamelžėti).
Taigi KGB -taip pat buvo sovietinė organizacija, tiesa, turinti didelę įtaką, kuri galėjo į šipulius sudaužyti žmogaus gyvenimą. Pasipriešinti jai šansų beveik nebuvo, nes iš karto būtum išmestas į šiukšlyną. Taigi, nieko nuostabaus, kad KGB narių Lietuvoj buvo tiek pat gausiai, kaip partizanų miškuose, bet jie buvo neveiksmingi.
Tačiau nepaisant to, kad politikai rezervistais buvo irgi tik "dėl kabliuko", vis dėlto reiktų kelti klausimą, o kaip su tais studentais, kurie sovietmečiu nesutiko tarti KGB informatoriais ir buvo išmesti iš aukštųjų mokyklų, kaip su tais, kurie baigę aukštąsias negalėdavo įsidarbinti pagal specialybę? Kas grąžins jų gyvenimą?
O tuo tarpu ne tokie konfliktiški jų kolegos net užsienio ministerijai vadovauja...
Prisitaikėlių triumfas...
Tai, vaikeliai, šios dienos pamoka - nešokit už teisybę, nukentėsit, ir niekas jūsų neprisimins, niekas medalio neužkabins, kaip ir man už tai, kad spaliuku beveik sąmoningai netapau.

Komentarų nėra: