penktadienis, rugsėjo 23, 2005

Gotai. Antras kėlinys

Na maždaug tampa aišku - tai ta pati graži teorija apie baisų gyvenimą ir išsivadavimą iš jo. Kažkada sutikau žmogų, kuris uoliai aiškino, kad pragaro nėra ir būti negali, o va šitas gyvenimas - tai ir yra tikrasis pragaras. Beje, tas žmogus nebuvo gotas, bent jau nesirengė tamsiai. Graži ir logiška teorija. Bet mano galva, yra gražios teorijos ir yra veikiančios teorijos. jos skiriasi maždaug taip, kaip tikras automobilis nuo nusipiešto. Kai žiūri, abu gražūs, bet vienas iš jų nevažiuojantis;)

16 komentarų:

Anonimiškas rašė...

Hi! Great blog here! Keep it up....

I have a internet marketing work from home site. It pretty much covers internet marketing work from home related stuff.

Come and check it out if you get time :-)

Anonimiškas rašė...

o dar yra "gražios" ir tuo pačiu veikiančios teorijos, kai iš to grožio mažų mažiausiai verkt norisi. čia atmetus visus papostringavimus apie gyvenimo prasmę ir remiantis vien tik patirtim.

Anonimiškas rašė...

Mere Raili (idomu, ka reiskia tas vardas?) :0)visi zmones, kokie jie bebutu gyvendami pamato, pergyvena daug slyksciausiu dalyku.As nieko neturiu pries gotus, nes neturiu pakankamai ziniu apie juos.Galbut jie vistiek daug geriau negu skinai ar kaip ten juos :0)Jie bent siokia tokia savo filosofija kuria :0) Paprasciausiai bet koks dalykas, net pats bjauriausias gyvenime turi kelias puses ir tavo pasirinkimas, kaip tu i tai ziuresi.Kai atsitinka kas nors bjauraus, juk gali galvoti, kad toks visas gyvenimas, o gali ir stengtis ka nors daryti, kad tai nepasikartotu, gali priimti tai kaip bjauria pamoka, kuri duos tau naudos ateityje.Nezinau kiek tau metu ir ar esi tikra gote, kad butu galima su tavim normaliai kalbetis, nes gotai ne tie, kurie kaip bezdzioniukai nusidazo juodai plaukus ir apsirengia juodai, nes tai atrodo paslaptinga. :0)Jei tikrai zinai, kodel esi gote ir kas tai yra, idomu su tavim pasikalbeti :0)Cia, turiu galvoj :0)

Anonimiškas rašė...

http://www.imdb.com/title/tt0117002/
reikšmė pakankamai gili ir asmeniška, ne vien tik žodžių sąskambis. neišsiplėsiu.

"kurie kaip bezdzioniukai nusidazo juodai plaukus ir apsirengia juodai" - čia vadinama pistgočiais. analogiškai pistpankiai, smurfai etc., kuomet priimama kažkokios subkultūros estetika ir nesigilinama į esmę/prasmę.

ar aš tikra gotė? aiškintis kas tikra, o kas ne yra labai nepostmodernu. nesirengiu aš juodai, o plaukus esu dažius tik raudonai (dabar ryži iš to raudonumo). tiek dėl išvaizdos. nors artimiausiu metu plaukus planuoju juodai nusitept.

dėl pasaulėžiūros, tai kaip minėjau, neaišku kas tikra, o kas - ne. nežinau kas yra ta 'tikra' gotika. kažin ar išvis yra koks objektyvus paaiškinimas. jeigu ir yra, tai tokio dar neradau. man asmeniškai imponuoja gotų estetika ir muzika. ypač muzika. dainų žodžiai nėra tokie banalūs, kaip "aš tave mylėjau, o tu manęs nemylėjai". apie viską kalbama simboliais. bajurume stengiamasi įžvelgt grožį ir juo mėgautis, tuo pačiu suprantant, kad jis truks tik akimirką ir niekada nepasikartos. mane gotika išmokė džiaugtis akimirkomis grožio (plačiąja prasme) net tada, kai žinau, jog pabaiga bus žiauri.

viena iš gotikos temų yra "gražuolė ir pabaisa", tai gėrio ir blogio, grožio ir bjaurumo, laimės ir tragedijos, meilės ir nusivylimo supriešinimas. kai į ją įsikirtau, pamačiau, kad gyvenimas nėra pilkas. jis juodas su retais akinančiais blykstelėjimais. vien dėl to ir verta gyvent, kad ir kaip sunku tai bebūtų. galbūt todėl ir traukia žmones juoda spalva. galbūt, nežinau kaip kitiems, negaliu už kitus kalbėt. bet man tos retos akinančios akimirkos juodume kurkas geriau nei nuolatinė blanki šviesa, dar vadinama "geru gyvenimu", "laime" ir panašiai.

na o metų man pakankamai.

Anonimiškas rašė...

Merei Raili
Nu raudoni plaukai tai man grazu :0)As kartais irgi nusidazau raudonai arba nenaturaliai geltonai,tada, kai tiesiog uzsimanau imti ir prazysti, kad galva butu kaip gele :0)Siap tai jau as laikau save gana pesimiste, bet tavo poziuris tikrai juodas:0) Nu gerai, sakykim viskas juoda, tik kelios vertingos akimirkos.O jeigu tau pasikeis kazkas, pav.sutiksi zmogu, isimylesi ir tada gyvenimas atrodo visiems grazus, ar ir tada lauksi tik blogo galo?Gal tiesiog neleidi sau buti laiminga? O jei mirtis laiminga pabaiga, ar jums mirtim viskas pasibaigia?Man tai tavo apibudinimas truputi persa nuomone, kad jus biski mazochistai, tarsi kenciat ir megaujates ta kancia.Geraoi, o tai tavo supratimu "laime"-kas tai?TIk tie blykstelejimai? O kodel jus tokios netolerantiskos fifom?Del to, kad jos tokios rozines ir spalvotos, del to, kad jos atrodo pilkesnes, negu jus, budamos juodos?

Anonimiškas rašė...

mamka, nėra jokių 'mes/jūs/jie/jos'. yra tik 'aš' ir 'tu'. aš galiu tik už save kalbėt.

netragiškos meilės nėra. bent jau šiandien tą galiu tvirtai teigti. 'kas būtų jeigu būtų' gvildenimas _po fakto_ suteikia tik dar labiau skausmo, o svajot 'kas bus jeigu bus' išvis beprasmiška. ateitim netikiu, o jei ir leidžiu sau kartais pasvajot, tai kuo didesnių svajonių prisikuriu, tuo skaudžiau jos dūžta. iš šios taisyklės nėra nė vienos išimties, o pavyzdžių daug.

iš tikrųjų aš tikiu reinkarnacija, todėl užsilenkimas pasmerkų kitą gyvenimą nugyvent dar skaudžiau ir ta 'laiminga pabaiga' tebūtų dar vienas blykstelėjimas, tikiu, labai gražus ir akinantis. sąmoningai renkuosi likt čia.

taip, aš mazochistė. kančia buvo ir bus, nuo jos nereikia slėptis, kaip nereikia slėptis ir nuo mirties. nuo seno nei vienai tautai mirtis nebuvo kažkas baisaus, tai buvo neišvengiama gyvenimo dalis. mirties pradėta kratytis tada, kai vakarų verslininkai pamatė, jog žmogui įpiršus nemirtingumo idėją, jis galės daugiau pinigų išleist beverčiams dalykams.

asmeniškai man fifos netrukdo. jos tėra masinės kultūros aukos, patikėjusios nemirtingumo idėja. pabandyk joms pasakyt, kad kadanors jos pasens ir bus, tik pagalvokit, negražios. garantuoju, jos nepatikės.

taip, 'laimė' man tik retos akimirkos.

Anonimiškas rašė...

Mere Raili, tu tokia skirtinga negu as :0) Nors man yra buve labai blogu tarpsniu gyvenime, bet as visada stengiuos galvot, kad jei man nenuskilo, tai kitiem butinai turi pasisekti :0)Del tragiskos meiles puses, tai nereik gvildent, kas butu buve jei butu... As tokiu atveju galvoju " dabar skauda, bet jei viso to nebuciau patyrus, buciau praradus daugiau" Manau tikrai geriau nusvilt, negu nemylet visai :0)O kad yra tikra meile, as esu tiesiog isitikinus, net neabejoju, tik gal mes ir ta meile su tavim skirtingai suprantam?
Del svajoniu, tai jei pasamonej lauksi blogos pabaigos, jos niekada ir neissipildys. Kad issipildytu svajones, pirmiausia turi tureti labai aiskia minti+be galo dideli tikejima+ideti daug darbo, padaryti, kad ji issipildytu.Mano dauguma svajoniu issipilde, turiu kita didele beda, pradedu suprasti, kad tai, kam gyvenime idejau tiek daug pastangu ir ka turiu, dabar to nelabai jau ir noriu :0)
O reinkarnacija? Tu tiki, kad gimsi butinai zmogum? Nes siaip tai ivairiu tikejimu yra.Kaip toks senas Visockis dainavo "jeigu bukas kaip medis, gimsi baobabu ir busi baobabu tukstanti metu, kol numirsi"
Del "uzsilenkimo", tai jo, o jei, blyn, kokia karve atgimsi? Nepyk, juokauju :0)reik isgyvent, tai kas duota, o jei tau pasiseks, juk buna, zmones islosia loterijoj?Gal sast ir viena diena pasidarysi labai laiminga? O jei uzsilenktum, niekada ir nesuzinotum, kad turejai sansa:0)
Del mirties akimirkos grozio, tai po vienos narkozes patyriau toki jausma, kad esu 100proc. isitikinus, jei mirsiu su samone, bus taip, kaip buvo. Jis man laaaabai nepatiko, jo net neina aprasyt, toks savotiskas, bet nenoriu to dar karta patirt, geriau numirt miegant :0)
Apie fifas fainai pasakei :0)

Linas rašė...

Nu kentet kilnu, bet tikrai negaliu sutikt, kad butinai meile baigiasi kancia.
Mere Raili, galiu paskyt, kad geismas visada kancia baigiasi, o ne meile. Tai didelis skirtumas.
Kuo skiriasi? Meile duoda, geismas nori sau sau ir sau... net jei buna aprengtas kilnumo rubais.Myli nes noooooriiii noooooriiii to ar kito zmogaus kaip daikto, o paskui tik kancia...
Reikia pazinti meile, kuri yra kitokia. Biblija sako:"Dievas taip pamilo pasauli, kad atsiunte savo sunu, kad kiekvienas, kuris tiki ne zutu, bet gautu amzinaji gyvenima".
Mane pamilo anksciau, negu buvau gimes. Kodel man reiktu kenteti?

Anonimiškas rašė...

narkozė mano "cheminės laimės" sąraše užima antrą vietą ir nusileidžia tik deguoniui. teko ligoninėj juo kvėpuot, o dar asmeninės sąskaitos su juo (deguonim) iš vaikystės. narkozę taip pat neseniai teko apurėt, dieviškas jausmas. įsivaizdavau, kad mirštu. na ir trečią vietą užima alkoholis, kuris laimės nesuteikia, bet kai padėtis tampa nebevaldoma - ją stabilizuoja.

aš pasamonėj laukiu geros pabaigos. tikrai. deja, mano pasamonė niekam nerūpi. aš kalbu apie nusivylimus plačiaja prasme, ne vien meilėje. nusivylimai gali būti vienas, du, trys, gali kažkurioje konrkečioje srityje, bet ne visame kame. o jau kai skausmas tampa įprasta būsena - belieka su juo susitaikyt.

geismas vs. meilė. meilę aš būčiau linkus įpaišyt truputį platesne prasme, nei ta, kur gali būt geismas. o tu nesusimąstei, kad gali būt ir taip, kad nėra kam duot arba, jei ir yra kam duot, tai neima?

bibliją esu skaičius. tikrai gera knyga iš kurios yra ko pasimokyt. kažkada tėvai versdavo eit į banyčią. katalikų (kaip suprantu jūs (linas, robertas) ne katalikai?). nepatiko man jų biblijos interpretavimas ir dar daug kas. vėliau ir tėvai nustojo eit. taip pat nenorėčiau viso savo gyvenimo tvarkyt pagal vieną knygą. manau, kad kiekvienas savo kailiu turi patirt tai ką reikia ir jau tada bus sprendžiama kieno kailyje būsi kitoj partijoj (čia atsakymas į mamkos klausimą).

"Dievas taip pamilo pasauli, kad atsiunte savo sunu, kad kiekvienas, kuris tiki ne zutu, bet gautu amzinaji gyvenima"

taigi jei netiki - amžinojo gyvenimo negausi. dievas irgi duodamas savo meilę tikisi kažką gaut. o tas kažkas šiuo atveju yra tikėjimas, ir jei tikėjimo negauna, ta meile su visais lygiai nesidalina, nes jei būtų visiems lygus, tai amžinąjį gyvenimą duotų visiems: tikintiems jį ir netikintiems.

Linas rašė...

Tu isties labai skaudziai rasai,Mere, sunku ka tau pasakyt, matyt, turi patirti tokia.
Tik matai, Biblija nera tik knyga, o tvarkyt gyvenima pagal viena knyga gal tau atrodo ir siaura, bet veiksminga;)
Nebent turi iliuziju, kad esi tokia protinga, kad sugebesi savarankiskai susitvarkyt;) Neisizeisk, cia kalbu juokais, bet as seniai pameciau tokia iliuzija, todel ir atidaviau Dievui savo gyvenima. Atvirai sakant, nelabai buvo ka ir atiduot...
O del Dievo, tu kalbi logiskai - zinai, taip ir yra kaip sakai, Dievas visiems duoda amzinaji gyvenima. Kaip ir seimoj mama vaikams VISIEMS ruosia pusrycius. Bet kai kurie iseina nevalge... Kalta mama;)?

Mamka, sita tavo citata ar galeciau kur nors panaudoti"
turiu kita didele beda, pradedu suprasti, kad tai, kam gyvenime idejau tiek daug pastangu ir ka turiu, dabar to nelabai jau ir noriu :0)".
Tiesiog nuostabi ir tikra.Esi labai geroj vietoj;)


O jei Dievas verstu priimti amzinaji gyvenima, tada tai jau butu prievarta, o ne meile.

Anonimiškas rašė...

Zinai, Mere Raili, manau tu kazka perlenki gal. Net jei tu neigali ar sergi, vistiek neturetu but taip blogai, kaip rasai. Net neisivaizduoju, koks turetu but zmogus, kuriam butu blogai visiskai viskas.
O kas buna nuo deguonies? Kai as juo kvepavau, tai pakvepavau ir tiek. Gal per mazai dave? :0)
Nors is tiesu gaila, jei tavo tikrai toks niurus gyvenimas, tik man sunku suprast kodel, nes per mazai apie tave zinau. O tu apskritai bent draugu turi?

Linai, "nuostabi ir tikra"- as ar citata? :0) Ir as ne geroj vietoj randuosi, o visiskai sushiktoj, turiu pasakyti :0)

Linas rašė...

Nu mamka, moteriai atsakyt negalima;) Bet pradekim nuo citatos;) Man labai patiko. Tikrai, tai vienas is geriausiu jausmu, kai supranti, kad siekiai ne to, ko reikia.Gera pradzia. As apie tai ir kalbu, kad tai gera vieta.Nuostabi vieta, tuo labiau, kad supratai tai laiku, o ne pensijoj budama;) Sekmes;)

Anonimiškas rašė...

aš sutinku su daug kuo, kas čia buvo pasakyta, bet visgi merė raili per daug įsijautė į kankinės vaidmenį, idant pateisintų savo gotiškumą[?]. o tai jau yra patologija (čia be jokios pašaipos sakau). kodėl aš taip sakau? todėl, kad sėdžiu tame pačiame š. aišku, į kiekvieną žmogų neįlįsi, ir to aš visai nenoriu. tiesiog - wake upppp! nesi Tu nei invalidė, nei dar kažkokia nuskriaustoji. nagi, nejau tavos širdies nei artėjantis geras koncertas nedžiugina, niekas? :) būties tragizmas žlugdo, graužia iš pašaknių. bet ar tai būtina deklaruoti kaipo gotiką? vardan ko? kad kiti sužinotų 'koks aš niūrus'? šitą aš pateisinu tik kūrybos atžvilgiu.

o dėl fyfų, tai nemano jos, kad bus amžinai jaunos ir gražios. daugelis jų yra tiesiog kudakuojančios vištos aplink savo vištidę, nepripažįstančios alternatyvų.
o tos gi, kur rengiasi aptemptais rūbais ir pan., jos ne fyfos - jų toks skonis.

Anonimiškas rašė...

iš mano varpinės - tai yra jausmas, estetikos forma, o ne pseudodepresija, kaip pateikė merė raili. bet vėlgi, gal mūsų tiesiog supratimas skiriasi.
norėjau išeiti, nesukėlusi jokio pykčio niekam. taigi sėkmės.

Anonimiškas rašė...

As, atleiskit, biblija niekad nesiremiu, man tai nera priimtina.
Kalbant apie meile, Linai, Jus saet:"nebutinai meile turi baigtis kancia". Ir Jus teisus- nebutinai, kol ji pati yra ji gali buti kancia. Pavyzdziui: Jus siuo metu esat darbe, Jusu mylima moteris irgi. Jus, kaip ir ji, siuo metu norit tiesiog prie jos prisiglaust,pajust jos siluma...savaime Jus jau kencia apie tai net nepagalvodamas..Ar dabar Jusu abieju norai savanaudiski?-nemanau, bet kenciat, meile nuo kancios neatsiejama. Zmogaus gyvenimas pagristas siokiais tokiais kontrastais, ir ne Jus kanciai sukurtas, o ji jums.Be to- tarb meiles ir geismo turi buti harmonija ir reikalingas tiek vienas, tiek kitas. Kas remiasi tik kuriu nors vienu- toli nevaziuja...
Ir pabaigai norejau pridurti- gotai moka sypsotis, jei kam taip neatrodo ar neatrode- jusu informacijos saltiniai nepatikimi.

Anonimiškas rašė...

Mano meile negali priversti, suvarzyti, stumti ar traukti. Ji dovanoja laisve: galima atmesti mano meile arba paciam myleti.