ketvirtadienis, lapkričio 30, 2006

Apie karą keliuose

Lietuviai - karinga tauta, mes visada kariavome. Iš pradžių su kryžiuočiais, po to su totoriais, švedais, rusais, po to su rusais prieš imperialistus, po to kovojome už nepriklausomybę. Klysta tie, kurie galvoja, kad karai jau baigiasi, jie vyksta toliau, bet kadangi mūsų tauta daugiau mėgsta kalbėti, o ne kovoti su realiu priešu, tai ir priešus sau pasirenka kažkokius nematomus.
Nepriklausomoje Lietuvoje kilo kovos vajus prieš nusikalstamumą, prieš savižudybes, o šiuo metu - prieš avarijas keliuose. Kai pagalvoji, tie nematomi priešai labai patogūs – tau nereikia daužyti jų su kuoka, apsitaškyti krauju, tačiau kovoji.
Skambus pavadinimas “Karas keliuose” gal ir turi racijos, tačiau pamirštama viena detalė – tautinis lietuviškas mechanizmas, kaip esame įtraukiami į karą ir kaip tampame to karo įkaitais. Pirmas dalykas, ką per savo naivumą reikalaudami sugriežtinti įstatymus, patiriame, tai tai, kad tie “teisingai sugriežtinti” įstatymai pirmiausia kirs per tuos, kurie ir taip tame kare stengiasi nedalyvauti.
Ką siūloma, kaip žadamas riboti avaringumas? Ogi paprastai – už kiekvieną prasižengimą bauda sieks, kaip pasigirsta siūlymai, vos ne iki teisių atėmimo. Ar reikia laikytis taisyklių? Reikia. O ar saugos diržo neprisisegimas jau toks pažeidimas, kad būtų galima kad ir laikinai atimti teises? Na, tikrai taip nemanau. Kitas dalykas yra greitis – jau sumažintas greitis nuo 60 iki 50 mieste, kas savaime turėjo sumažinti avaringumą, bet jis tik didėja. Kas toliau? Turbūt grįšime į automobilizmo aušros metus, kai prieš automobilį turėjo eiti žmogus, mojuoti vėliava ir šaukti, kad visi pasisaugotų...
Tas pats ir su kelio ženklais, ar žinote, kad Europos Sąjungoje keliuose kas 28 metrai pastatytas koks nors kelio ženklas? Tai reiškia, kad greitai be šturmano negalėsime važiuoti, tiesiog nespėsime reaguoti į besikeičiančius draudimo, įspėjimo ir kitokius ženklus. Sako, jei Norvegijoje stovi ribojantis greitį ženklas, tai reiškia, kad gali nulėkti nuo skardžio, tuo tarpu sunkiai paaiškinama, kodėl tiesiose kelio atkarpose Lietuvoje prismaigstyta ženklų, greitį ribojančių iki 70, 60 kilometrų per valandą. Kam jie? Turbūt tik tam, kad policija baudų prisirinktų. Ir pats esu baustas už tai, kad ties Laimės žiburiu viršijau greitį, nors iki artimiausio namo – puskilometris, tačiau čia miesto zona ir 15 km viršytas greitis miške (iki 65 km) – žiaurus pažeidimas, sutinku, moku iš karto. Bet nesuprantu...
Kas įvyks, jei padidins baudas, dar sumažins greitį, kiekvienas turėtų paklausti savęs, ar vadinamojo “karo keliuose” absurdų aukos nebūsime mes patys, todėl užuot ploję rankytėmis, turėtume pareikalauti geresnio policijos darbo. Aišku, pavojingiausios ir avaringiausios vietos Anykščiuose yra išvažiavimai iš miesto ir centre prie “Maximos”, tačiau, ar tai ne vietos, kur patiems policininkams patogiausia naudotis įstatymų absurdais?
Nesutinku, kad priemonių maža, kad baudos per mažos – kiek jaunų vyrų Lietuvoje nusižudė, kai per kvailumą sėdo prie vairo išgėrę ir sulaikyti? Neteisinu jų ir nesakau, kad galima taip elgtis, bet nemanau, kad vienas kvailas žmogaus poelgis vertas tokios baudos, kuri nutrauktų gyvenimą jiems. Gyvenime visko būna, visko atsitinka, tačiau ar dabar jau reikia tokias baudas skirti, kad nusikaltęs žmogus turėtų parduoti ir šeimos butą?
Dar vienas dalykas, kuo neabejotinai pasinaudos ir jau naudojasi automobiliais prekiaujančios bendrovės – kils baisus rėkimas uždrausti eksploatuoti senesnius automobilius. Tačiau čia galėčiau paklausti, ar tikrai visos avarijos įvyksta todėl, kad važinėjama senesniais automobiliais? Įsivaizduokime, kad vyktų Lietuvoje, jei vietoj senų golfų visas jaunimas persėstų į naujausius BMW, kurie 100 km pasiekia per 5 sekundes.
Taigi, mano galva, jei dar vis laikome save piliečiais, turėtume atskirti, kur tikrai karas, kur reikia pirkti ginklą, o kur tiesiog mumis naudojasi kaip kokiomis dėvėtomis padangomis, kad politikai, policininkai ar verslininkai pasiektų savo tikslus

10 komentarų:

Joakimas rašė...

Žinai ir man kartais atrodo, kad kai kurie ženklai ir baudos neatikinka situacijos, bet va kai girti važinėja už vairo ir juokiasi iš jiems skirtų baudų, tai irgi nenormalu.

Linas rašė...

Joakimai, visiškai sutinku, bet nebūtina iššaudyti visų vilkų, kurie miške gyvena, tik pasiutusius:)

Robertas rašė...

A na voinie, kak na voinie.... Manu, kad nelaimi niekas. Bet...

Anonimiškas rašė...

Labiausiai siutina,kad mūsų valdžia pirmiausia nori pasipinigau
ti,o problemos sprendimas-tik šalutinė pasekmė.Ar kur nors palyginta,kiek avarijų dėl blogos mašinos būklės ir kiek-dėl blogos vairuotojo smegeninės būklės?Visų žinių ,,Kriminaluose"dauguma dauž
tų mašinų NAUJOS.Juk tie seni gol
fai,kadetai,audės techninėse apžiūrose tikrinti.Vadinasi,techni
škai tvarkingi!Kad daugiau kuro ry
ja,tai jau šeimininkui nuostolis,o
prekybininkams ir vyriausybei pelnas.Grupė draugų stogauja naujų
mašinų prekybai,va ir proga pinigau
tis.Marijampoliečiai,juk po jūsų verslu duobę kasa,ko tylit?O smege
nų greitai nepakeisi.Teks palaukt,kol patys aršiausi vienas kitą užsimušinės

Anonimiškas rašė...

Prieš 100 metų jaunikaitis savo juodbėrėlį padabinęs jodavo per gimtą sodžių dainuodamas.Dabar tas pat ,tik po kapotu 100 ir daugiau
arklių,o dainuoja ,,bačka" bagažinėje.19 amžiaus psichologija plius 21 amžiaus technika plius
,,skuodo"moralinio lygio policija
lygu karas keliuose.

pilkas rašė...

Akustinis terorizmas arba kobros kiaušiniai .







Iki šiol nebuvo jokios priežasties ir tikslo kurti įstatymą, reglamentuojantį automobilio keliamą triukšmo lygį, nes pagal bendrą, sveiku protu paremtą tendenciją gamintojai stengiasi kurti kiek leidžia technologinės galimybės ir tų pastangų ir kaštų santykis vis tylesnius modelius ir agregatus, kad keltų kuo mažiau triukšmo, nuo kurio taip vargsta šiuolaikinė civilizuota visuomenė. Dabar atsirado labai nedidelė grupė tos visuomenės narių, kurie savo grynai asmeninių ambicijų ar keistų įnorių vedami, pasuko radikaliai priešinga kryptimi. Savo lengvąjį automobilį ar motociklą jie perkonstruoja į triukšmo mašiną. Čia jau psichologų reikalas, kokių vidinių motyvų vedami jie tai daro. Visuomenė turi teisę, kad valstybės institucijos apsaugotų ją nuo to, sveikatą luošinančio triukšmo. Jei valdžia tos, vis plintančios tendencijos nemato- ji akla, jei mato ir nieko nedaro- tam tiktų kitas žodis. Jei neturi lėšų tvarkytis, tegul samdo privačias bendroves pažeidėjų sudrausminimui, o apmoka iš surinktų baudų. Bus greitai įvesta tvarka ir valstybei tai nieko nekainuos.
Mokslu nustatyta, kad itin žemo dažnio garsas nuo 6 iki 8 hercų sukelia agresiją, katastrofiškas ir net mirtinas pasekmes žmogaus organizmui. Tai iliustruoja atvejai su Bermudų trikampio tragedijomis, garsus atvejis su „vargonais“ sukonstruotais ižymaus fiziko Roberto Vudo, kai su siaubu akyse visa minia žmoniu isbego is teatro vos užgrojus jo techniniam kūriniui, tuo paremtos ir akustinio ginklo kūrimo technologijos. Kas garantuos, kad toleruojant savivalę ir nekontroliuojant, kokius vamzdžius ar“vargonus“ vietoj duslintuvo į automobilį susikonstruoja miesto „lenktynininkai“,kad tokius žudančius dažnius visam miestui transliuoja šie akustiniai teroristai. Yra hipotezių, kad padidėjusi agresija ir lenktyniavimo dvasia keliuose su mirtinomis avarijomis susijusi su tendencija miestą ir kelius paversti lenktynių trasa, o susisiekimo priemones lenktyniniais bolidais. Prasideda viskas nuo milžiniškų „spoilerių“, sportinių, neleistiną miesto sąlygomis triukšmą keliančių duslintuvų, tamsintų langų ir kitos kelių kamikadzių atributikos. Tai yra lyg mažuciai is pažiuros nekalti kobros kiaušiniai, iš kurių per laiką išsiris kobros, bet valžia dažnai neįžvelgia tendencijų ir yra per lėta reaguoti. Vėliau sakoma „neturime laiko ir žmonių užsiiminėti kobros kiaušiniais, nes vakar visą naktį džiunglėse lyjant lietui visos mūsų pajėgos gaudė dvimetrines kobras, nieko nepagavo, deja keli pareigūnai žuvo ir yra civilių aukų...“ Ar panašu i bevaises pastangas pazaboti karą keliuose?

Anonimiškas rašė...

buki tu zenklus ne patys policininkai atsiveza ir pasistato..kas vazineja normaliai, zenklais tikrai nesiskundzia, ir regejimas neblogas ju, ir sustabdyt suspeja kazkaip, ir dirza uzsideda, ir sviesu netaupo.. istatymus kuria irgi tikrai ne policija., o kaj del paciu vairuotoju, tj prikepta ju tiek ir tokiu glusiu kad ziauru ziuret is tikruju.. kaip sakoma blogam sokejui ir pautai majso, tj jej nesugebat atsilupeliai demesio i zenklus atkreipt tj niex jau cia nekaltas., gal laikas pagalvot apie taj kad kitiem normaliem vairuotojam esat arkstis subinej.. nesneku ajsku apie kandziulnykus ir bestazius uz vairo..nusivyles as isvis lietuvos keliu kultura..

Anonimiškas rašė...

O as manau,kad musu vairuotojai niekaip nesuauga,juk mazam vaikui kuo labiau draudi,tuo labiau atbulai daro.O gal kaip tam paskyme,kad stabdziai reikalingi tik bailiams,taip ir su zenklais,jie reikalingi,tik asilams.Gal taip masto zmones,gal anot ju"kas gali man paaiskint ka turiu daryt,as geriau zinau".Juk visi dabar yra laisvi,nepriklausomi.O iseitis,nors ir ne pati geriausia yra-naudotis visuomeniniu transportu.Tada ir pigiau iseis ir nereiks nervotis uz vairo.

Anonimiškas rašė...

Noriu atsakyti apie sportinius bolidus, decibelus ir miesto sąlygas.(Pilkas)Kas liečia tamsintų langų,veidrodėliai yra, spoileriai-gražu žmogui,kitam dešimt antenų prilipdžius, veža.Gal su kosmosu ryšį palaiko,vairuodamas žmogus,ne bėda.Su duslintuvais, kvaila problema, lengva išgirsti ir neautralizuoti.Kad, negaudo tai... Dėl bolidų, bet koks auto juo tampa, turint mąstymo problemų.Manau didžiausia problema signalizacijos, tai genocidas.Tas beprasmiškas kaukimas, jau visus veda iš proto, ta problema nutylima.Vaikai šokinėja, nemiega, ir panašiai.Vėjas lapai užkrinta ir garsai, jau visiem vienodai kieno kauke, kauke baido gerai, košmaras.Kaip baidyklės šernams.Kodėl nėra distancinio šios problemos sprendimo.Pasikabinai 100w garsiakalbį ir klausyk namie savo auto garsus.Manau greitai praeis noras klausytis.Jei svarbus vogimui ir taip bus priemonių tai padaryti.

Anonimiškas rašė...

ai nereik verkti del to garso :P muzika yra gerai, atsiminkit "pensininkai" savo jaunyste, aisku iskart atsiprasau jaj ka izeidziau, bet manau teisybe kad policija ne mus saugo o is musu naudojasi, kai karta maciau baisi pereja didele spustis masinos uzstrigusios per kele aina zmones , kaikurios masino0s neiskencia ir per tarpa dumia, o policija stovi uz kampo paslepus masina, nors kiek zinau db tai yra draudziama (turi jie stovet aiskiai matomoje vietoje) ir lauke kol kas tik ka pazeis ir gales pinigelio pasirinkti, ne kad dirbtu savo darba pasimtu zenkla ir aitu pareguliuoti ta pereja!!! ne jie geriau pasedes pasislepe ir gaudis zmones sau pinigeli darysis,,, fu. kur morale musu :) zinoma is musu, kas nenoretu patruliu dirbt? pagauni girta opa 700 i kisene 350 tau ir 350 tavo draugui, partrenki 3 vaikus budamas labai "blaiviu" pabegus is posto avarijos bvietos pasirodzius kita diena su praplautu kraujuku, opa ten 3 metelei, o paprastas zmogelis ka... kad girtas pavaziuoja iki kaleimo grese, aisku neteisinu ir gerai, bet ligybe kad koke butu :)))) zinot buvau voketyjoj ten kas kita , tave gerbe nors esi ir "autlanderis" (svetimsalis) nes jie baisus nacionalistai, bet pagarba , nieks uz krumo nesaudo, tan kameros yra, na ir keliai katu katu, nepalyginsi... ir ten tik koke svente visi uz velevu savo , va cia pagarba savo saliai nes salis rupinasi savo pilieciais , ne lietuva, na bananu krastas, mentai baudzia inflecija zlugdo db dar elektra pabranks, zodziu neveltui visi emigruoja, manau nebukit zmones akli, po tokiu poelgiu liksit be anuku, nes cia ateities nerasi..............