trečiadienis, gruodžio 14, 2005

Apie gyvą krikščionybę

Pranciškonas vienuolis Arūnas Peškaitis skaitė paskaitą intriguojančiu pavadinimu "Krikščioniška meilė politikoje".
Pateiksiu kai kurias kontraversijas, kurias pateikė jis. Savo paskaitoje vienuolis bandė populiariai išaiškinti, kokį ryšį turi meilė ir politika, pasitelkdamas žinomą pasakojimą apie paleistuvę, kuri pagauta buvo atvesta pas Jėzų. Tiesa, daugiau kalba krypo apie krikščioniškas vertybes.
"Meilė - svarbus dalykas. Šiek tiek žinau, nors ir esu nevedęs,- sakė A.Peškaitis,- ir meilė yra apsisprendimo santykis, mokėjimas priimti ir atiduoti. Tu priimi nereikalaudamas pasitaisyti, po to meilė keičia žmones. Jėzus parodė paleistuvei pačią didžiausią meilė - jis nepateisino jos, tiesiog atsistojo šalia. Ir tai buvo ne pasyvus, o keičiantis santykis. Krikščioniškose bendruomenėse yra šitas meilės santykis. Bažnyčia nėra pastatas ir nėra institucija, deja, apie bažnyčią būtent taip mano dauguma apklausose dalyvavusių žmonių. Gyvoji krikščionybė vyksta bendruomenėse, kurios sujungtos meilės ryšiais. Tokia bendruomenė yra tikra krikščionybė. Ar tokių bendruomenių yra Lietuvoje? Yra, tik nežinau, ar daug".
Beje, A.Peškaitis kalbėjo apie krikščionis Lietuvoje kaip apie aiškią mažumą ir sakė, kad niekas nežadėjo, jog "mūsų bus dauguma". Ši gana kontraversiška mintis, nes katalikais save vadina Lietuvoje per 80 procentų gyventojų, anaiptol nesuglumino pranciškonų vienuolio: "Aš esu sutikęs įvairių katalikų, pavyzdžiui, nepraktikuojančių. Labai patogus žodis, nors neįsivaizduoju, ką jis reiškia. Ar galite įsivaizduoti "nepraktikuojantį verslininką"? Tai juokinga, bet taip yra, esu sutikęs ir katalikų - ateistų. Žinote, kaimyninės šalies prezidentas A.Lukašenka apie save sako: "Ja - pravoslavny ateist"("Aš - provoslaviškas ateistas" - red.past.). O šiaip tai manau, kad krikščionių Lietuvoje yra apie 10 procentų".

4 komentarai:

Anonimiškas rašė...

O as manau, kad kokie 3 procentai... Tik idomu, kodel, kai reikia pasiimt procentu katalikai uz visus 80 procentu pasijama?

vvv2 rašė...

Kataliku baznycios organizacijos biurokratija (kaip ir Kristaus laikais) labai nutolusi nuo tikejimo ir is esmes tarnauja tik sau.

Vienuolis nezino, kad meile krikscionybeje nereiskia lytinio santykio.

Kristus yra pasakes: "Kas cezario - cezariui", palikdamas politika politikams.

Garbe Jezui Kristui.

Petras rašė...

O aš nežinau, kiek procentų. Ir 3, ir 10 procentų - iš lubų paimti skaičiai. Jokių tyrimų juk neatlikta.
Sykį internete skaičiau kažkokio magistro darbelį, kuriame jis aprašė nedidelę savo apklausėlę. Apklusėlė nedidelė (apklausė berods 50 žmonių, pavadinusių save krikščionimis), bet klausimai buvo pakankamai gudrūs (Ar tikite likimu? Ar dangaus kūnų padėtis daro įtaką įvykių eigai? Ir pan.) ir neblogai atskleidė tikrąjį respondentų religingumo pobūdį. Mane nustebino tai, kad "grynai" krikščioniškai į tos klausimus natsakė vos keletas žmonių (iš jų bene du buvo teplogijos studentai), o visų kitų atsakymai rodė, kad respondentai tiki ir Jėzumi, ir su Jėzaus mokymu nesuderinamais dalykais, tokiais, kaip astrologija, magija ir pan.
Jėzus sakė, kad reikia mėginti prasmukti pro mažuosius vartus, o ne pro tuos, kur veržiasi minia. Tokiu būdu jis davė suprasti, kad jo mokiniai neis su minia, t.y. bus mažuma. Todel nėra ko pergyventi dėl mažo bendratikių skaičiaus ir džiaugtis neaprėpiama atlaidų minia.
Bepigu man kalbėti... Būčiau religijos profesionalas, likčiau mėnesuką be pajamų - tikriausiai irgi susirūpinčiau, kaip prisivilioti aukotojų.

Petras rašė...

Atleiskit,pamiršau įrašyti vieną svarbią pastabą.
Man yra keista, kad katalikų vienuolis nežino, kas yra nepraktikuojantis katalikas. Ką tik magiškais ritualais katalikų pakrikštytas kūdikis jau yra katalikas, bet dar nepraktikuojantis. Kiti šitos praktikos nesiima visą gyvenimą, bet laikytini krikščionimis, nes su jais atliktas magiškas ritualas. Absurdiška, bet taip yra.
Gal tokiu būdu vienuolis norėjo netiesiogiai išsakyti savo požiūrį į ritualų absurdiškumą?