penktadienis, spalio 15, 2010

Išrinktoji Dievo tauta


Man įstrigo, kaip viename filme žydas sėdi konclageryje kalinio rūbais ir meldžiasi: "Viešpatie, ar Tu negalėtum kuriam laikui išsirinkti kitą tautą?".
Manau, čia viena iš taikliausių vietų, atspindinčių išrinktosios tautos padėtį. 
Biblijoje Dievas išsirenka vieną tautą. Tačiau išrinkimas dvejopas - pagal kūną ir pagal dvasią.

"Bet tu, Izraeli, mano tarne Jokūbai, kurį išsirinkau, mano draugo Abraomo palikuoni. Aš pašaukiau tave iš žemės pakraščių, susivadinau iš tolimiausių kampų ir tau sakiau: ‘Tu esi mano tarnas, Aš tave išsirinkau ir neatmesiu tavęs. Nebijok, nes Aš esu su tavimi; nepasiduok baimei, nes Aš esu tavo Dievas. Aš sustiprinsiu tave ir padėsiu tau, Aš palaikysiu tave savo teisumo dešine". Izaijo 41
Dievas išsirenka tautą ir jai praneša. Ji ne geresnė už kitas, ne gausesnė, ne išmintingesnė, ne darbštesnė, tiesiog tai Abraomo, Izaoko ir Jokūbo Dievo sprendimas.
Klausimas - kam išrinkta tauta? Žinoma, kad atliktų tam tikrą darbą.
Mes, būdami kūnu pagonys, imam žvairuoti - žydus išsirinko, o tai jau mes žemesni? Iš to kyla visas antisemitizmas, neapykanta žydams. 
Tačiau tai tik iliuzija, žydai per visą istoriją kentė ir bandė nusimesti šitą išrinktosios tautos etiketę - jie bandė pasislėpti, prisitaikyti, buvo nuolankūs, neprieštaravo, kai prieš jaus smurtavo, bet viskas veltui. Patikėkit, būti išrinktąja tauta visų pirma reiškia būti nelaisvam, turėti žymę, kurios negali nusiplauti ir nusimesti, prieš žmones ir prieš Dievą. Nesaldu. Biblijoje Dievas kalba: "Tik jus Aš išsirinkau iš visų žemės giminių. Todėl bausiu jus už visus jūsų nusikaltimus”. Amoso 3;2
Jokių nuolaidų išrinktajai tautai. Bausmė - už visus nusikaltimus.
Ar vis dar norite būti išrinktąja tauta pagal kūną?

Jėzus daro tą pat, ką ir Tėvas: "Ne jūs mane išsirinkote, bet Aš jus išsirinkau ir paskyriau". Pagal dvasią išsirenkama kita tauta."Jis kalba per Ozėją: “Ne savo tautą pavadinsiu savąja tauta ir nemylimą – mylima. Ir toje vietoje, kur jiems buvo sakyta: ‘Jūs ne manoji tauta’, ten jie bus vadinami gyvojo Dievo vaikais”.Romiečiams 5. 
Žinoma, čia kalbama apie Dievo bažnyčią, kaip Kristaus kūną iš žydų ir pagonių. 

Va čia ir prasideda linksmybės. Jei pagal kūną išrinkti nenori būti beveik niekas, tai pagal dvasią kandidatų pulkai. Žmonės šitą garbę nori užmauti savo ideologijai ar religijai. Sakykim, katalikai turėtų žinoti, kad pagal teologiją jie yra išrinktieji, Roma net yra Dangiškoji Jeruzalė. Net ir Hitleris buvo užsimanęs susikurti išrinktąją tautą, todėl fašistų ideologija agresyviai stengėsi būtent žydus nustumti ir sunaikinti, juk išrinktoji tauta - arijai.Taip pat į išrinktąją Dievo tautą pretenduoja musulmonai, teigdami, kad jiems Alachas, kai krikščionys ir žydai iškreipė Dievo žodį, paskyrė šią garbę. 
Kiti pretendentai  - Jehovos liudytojai, mormonai, teigiantys savo keistais mokymais, kad tik jie - vienintelė Dievo tauta, nes esą žydus Dievas atmetė.  Žodžiu, norinčių daug ir visi įsitikinę, kad jie - išrinktieji.
Ar turi šios pretenzijos pagrindą? Ne. Pamenu, kaip užsikirto vienas savim patenkintas Jehovos liudytojas, kai parodžiau Bibliją: "Tad aš klausiu: ar Dievas atstūmė savo tautą? Jokiu būdu!... Dievas neatstūmė savosios tautos, kurią iš anksto numatė". Romiečiams 11;1-2. 
Visos kvailos žmogiškų organizacijų pretenzijos sutrupa kaip tuštybės veidrodžiai. Dievas pakartoja, ką jau sakė Izaijo pranašystėje "Tu esi mano tarnas, Aš tave išsirinkau ir neatmesiu tavęs".
Taigi, jei neatmetami žydai pagal kūną kaip išrinktoji tauta, jie turės tapti išrinktąja tauta ir pagal dvasią. 
Šiuo metu egzistuoja dvi Dievo išrinktosios tautos - žydai ir Gyvojo Dievo vaikai.
Biblija kalba apie laiką, kai šios dvi tautos susijungs vėl į vieną ir "bus viena kaimenė, vienas ganytojas". Ir žinoma, Ganytojas nebus popiežius ar Jehovos liudytojų korporacijos prezidentas.
O tiems, kurie niurna sakau, Biblija užtikrina - kiekvienas gali patekti į išrintąją tautą, nes "Nėra skirtumo tarp žydo ir graiko, nes tas pats Viešpats visiems, turtingas kiekvienam, kuris Jo šaukiasi". Romiečiams 9
O čia konkretūs nurodymai, ką daryti:

"Jeigu lūpomis išpažinsi Viešpatį Jėzų ir širdimi tikėsi, kad Dievas Jį prikėlė iš numirusių, būsi išgelbėtas". Romiečiams 9
SĖKMĖS tiems, kas pasiryš.
 




8 komentarai:

Šauklys rašė...

Viskas man yra mano Tėvo atiduota; ir niekas nepažįsta Sūnaus, tik Tėvas, nei Tėvo niekas nepažįsta, tik Sūnus ir kam Sūnus nori apreikšti.
Viskas man yra mano Tėvo atiduota. Ir niekas nežino, kas yra Sūnus, tik Tėvas, nei kas yra Tėvas, tik Sūnus ir tas, kam Sūnus nori apreikšti“.
Atsigręžęs vien tik į mokinius, Jis tarė: „Palaimintos akys, kurios regi, ką jūs regite
Jis Mozei kalba: „Aš pasigailėsiu to, kurio norėsiu pasigailėti, ir būsiu gailestingas tam, kuriam norėsiu gailestingas būti“.
Taigi viskas priklauso ne nuo to, kuris trokšta ar kuris bėga, bet nuo gailestingojo Dievo.

Unknown rašė...

nekomentuosiu

Arunas rašė...

O as pakomentuosiu.
Aisku kad Dievas dar pries mums gimstant zinojo kaip mes nugyvensime si savo gyvenima, ar pasirinksime Dieva, ar atmesime. Bet mes gyvename siandien, butent ta laikotarpi.Ir mums dabar reikia daryti sprendima, pasirinkti Jezu ar ne.

Kristina rašė...

koks cia filmas minimas pradzioje? Labai idomu pasidare :)

Linas rašė...

nu kad nepamenu:)

Gabriele rašė...

ačiū :)
Jūsų "Požiūris iš kampo" man labai padėjo ruoštis pamokai apie "išganymo istoriją".

Linas rašė...

Visada prašom, Gabriele:)

Anonimiškas rašė...

JO pats terminas isrinktoji Dievo tauta tikrai nereiskia privilegiju, o isipareigjima tik kad dabar patys zydai sita temrina supranta kitaip. idomu ar esate girdejas apie sionizma.