Pažadėjau parašyti apie bendruomenes Petrui ir jį “atversti”, bent jau toks jo pageidavimas buvo. Klausimas labai paprastas, čia tik pats paviršinis sluoksnis.
Krikščionių bendruomenė yra išoriškai gal ir panaši į partiją, draugiją ar dar kitokį biesą, bet labai skiriasi būdas kaip tampama krikščionimi. Į šią organizaciją ne įstojama, o gimstama. Todėl sakyti, kad bendruomenės nereikia, sakyti tą patį, kad gimei vienas ir išsižadi savo šeimos.Tai pagrindinis principas.
Aišku, šių laikų individualistui vakariečiui nieko nėra didesnio už savo AŠ, savo poreikius ir pomėgius, todėl net tapusiam krikščionimi(Jį gi ne Dievas atgimdė, o jis gi, asmenybė, pats pasigimdė) sunku tapti bendruomenės dalimi. Tuo labiau kad kaip taisyklė(o siaube) bendruomenės paprastai gyvena ne pagal jo supratimą. Tai pinigus renka, tai laiko reikalauja, tai per garsiai evangeliją skelbia, tai kvailai atrodo, tai nėra žmonių, panašių į jį, tai per tyliai meldžiasi, tai du durniai pirmoj eilėj sėdi.
Variacijų gali būti pačių įvairiausių, bet pasiteisinti visada norisi. Bet už kiekvieno tokio pasiteisinimo antkapio guli grynas ir neapnuogintas individualizmas ir egoizmas.Bet svarbiausias dalykas – taip žmogus stengiasi išvengti paniekinimo, kurį patyrė ir patirs kiekvienas Kristaus mokinys.
Jei žmogus tvirtina, kad jis krikščionis, dalies savo brangiojo AŠ jis turi atsisakyti, ir atsisakyti visų pirma aplinkinių naudai. O tai ir vyksta bendruomenėje.
O kas nori ir vis dar naiviai tikisi, kad ir vienas yra krikščionis, tegu pasiskaito, ką sako Jėzus:”Kaip tu gali sakyti, kad myli Dievą, kurio nematai, jei nemyli brolio, kurį matai”.
Kitaip sakant, kaip tu gali sakyti, kad myli Dievą, jei nemyli brolio, kurį matai, ir tvirtini, kad net neturi brolių – o tos bendruomenės –tik falšifkos? Nereikia ir apsigaudinėti visuotine bažnyčia – jei neturi vietinės bažnyčios, kaip tu įeisi ir į visuotinę? Niekaip, nes nesusijungi tikėjimu su kitais, nepatenki į Jėzaus kūną. Laiške Hebrajams parašyta:”Vaikų kraujas ir kūnas yra bendri”…. O tu esi vaikas, bet neturi kūno ir kraujo... tik savo teoriją. Negali sakyti, kad tiki Dievu ir juo netiki vienu metu.
Beje, dažniausiai kiek pastebėjau, nenorintys savo brangiojo kailiuko paaukoti bendruomenei, dažniausiai spaudžia vieną mygtuką – atseit, apaštalų laikų bendruomenės buvo kitokios. Bet visų pirma niekam net į galvą negalėjo šauti, kad krikščionis gali būti vienas, nepriklausyti nuo kitų. Visas “Naujasis Testamentas” persunktas bendruomeniškumu, tuo, kad Kristaus mokiniai būrėsi į šeimą.Štai pati paprasčiausia vieta: ”Paulius keliavo aukštumomis ir atvyko į Efezą. Ten jis užtiko kelis mokinius”…APD19;1. Prašau, ten net nebuvo bendruomenė, bet tie keli mokiniai turėjo proto laikytis kartu. Net dauguma NT laiškų yra rašyta bendruomenėms, o ne asmenims. Bet kas šiuo laiku negali būti bendruomenėje, neįtiktų jam ir apaštalų laikų bažnyčia. Per daug skurdžių ir vargšų neraštingų susirinktų, o ir patys apaštalai papiktintų laisvuosius krikščionis paaukoti Jeruzalės našlėms, o ne Dievui.
O kas dėl registracijos, tai šiuo metu daugelis bendruomenių registruojasi, paklusdamos nustatytai valdžios tvarkai, bet yra ir tokių, kurios nesiregistruoja, taip daro dalis baptistų ir sekmininkų bendruomenių, kurios įprato dar sovietų laikais gyventi pogrindyje.
Deja, jei jau sąlyginės ramybės metu dalis žmonių negali prisiimti atsakomybės būti bendruomenėje, tai kas atsitiktų, jei ištiktų pirmi persekiojimai? Ar persekioja po vieną? Ne. Persekioja atskiras bendruomenes. Gal ir teisingai, kas bijo persekiojimo, tai į bendruomenes eiti tikrai nereikia. Taip lengviausia išvengti paniekos ir to, kas parašyta:”Mane persekiojo, jus taip pat persekios”.
Iš kitos pusės kalbos apie bendruomenes man primena požiūrį į šeimą – dabar sakoma, kad vestuvės nebūtina,svarbu mylėti viens kitą, kad galėtum gyventi kartu, žiūrėk, kiti taip riejasi vedę, o mes gyvenam nevedę gražučiai. Beje, Kristus ateis pasiimti savo nuotakos, bažnyčios, o ne pavienių partizanų.
Taip, nebūtina vesti norint gyventi, bet norint teisiai ir teisingai gyventi – būtina. Popierius nei sutvirtina šeimos, nei sugriauna, bet įteisina santykius. Tas pats ir su bendruomene – kvaila vaidinti krikščionį ir nebūti bendruomenėje.
Užsisakykite:
Rašyti komentarus (Atom)
11 komentarų:
vienas gražiausių įrašų šitam bloge:)
Aciu, Ugne, uz ivertinima, is kitos puses liudna, kad mano blogas, toks blogas;) Stengsiuosi pasitaisyti;)
Linai, žinai, neturiu jokios teisės tau ko nors prikaišioti šiuo klausimu, nes mano atvejis bedravime su bendruomenėm iš vis ne koks. Bet kai tu čia taip gražiai visus auklėji, tai vis tiek išprovokuoji tokį užklausimą, ar tu tikrai nemanai, kad nebūtų gražiau pasidalinti su kitais savo klaidžiojimais po bendruomenes ir kiek ten buvo tų nesėkmingų gimimų į bendruomenes, vietoj kitų auklėjimo ir teisimo. Nu, pagalvok, tirai, gal tavo liudijimas ir patirtis kitiems bus naudingesnė, negu smerkimas.
Aj, tik tai matyt gali pakenkti tavo teisuoliškam imidžui...
Nepersistenk, Linai:) (cia as apie atsakyma Ugnei:)) Kas del teisuolisko imidzo, tai tas gali gresti tiek tau, tiek man, tiek bet kuriam kitam mirtingajam Joakimai. As irgi teisuoliska, gal ne taip stipriai, kaip Linas, bet jo... O kadangi taip daznai, kaip Linas nepasisakineju, tai ir nesijaucia:)) Beje, as skaitydama apastalu laiskus irgi jauciuosi auklejama:) Galiu spardytis, kiek noriu, bet tai reikalo nekeicia - viskas surasyta Biblijoje:) Taigi, auklejima laikau labai normaliu dalyku krikscioniskoje veikloje ir Evangelijos skelbime. Na, o jei Linas neteisus, tai pats Zodis ji nuteis. Kaip matai, tau jaudintis nera del ko? Esu isitikinusi, kad Linas, sita tiesa zino:)
O del pasidalijimo visai butu idomu isgirst, Linai;)
Jo, zinote, siaip tai as ne aukleju ir neteisiu, toks jau mano kalbejimo budas, bet jis nera konkretus ir konkreciam zmogui, tik mano tariamoji niesaka kartais priimama kaip liepiamoji;)
Anaiptol nesijauciu nei teisuoliu nei svaruoliu, taciau zinau, kad yra tam tikri principai ir desniai, kurie nekvescionujami. Dėl to man keista net diskusija, ar mes turime sekti ar ne.
Del klaidziojimu po bendruomenes galiu pasakyti tik tiek - nebraidziojau, ziurejau, ar bendrumenese sakoma tai, kas parasyta Biblijoje ir neissisukinejama, ar ne. Tai vienintelis mano kriterijus buvo ir bus. Nebuvau su zmonemis tik todel, kad jie malonus - mano orientyras vienas - Biblija.
Sutinku, kad ne viskas gerai bendruomenese, taip ir yra, daugelis bendruomeniu sunkiai suzeistos pacios, plius turi atlaikyti dideli isorini spaudima, plius "protingu" broliu panieka, kitu bendruomeniu kaltinimus ir t.t. Tai visada buna, jei yra gyva bendruomenė. To neisvengia net ir katalikai, kurie ima realiai tarnauti Dievui - is karto pareina banga.
Taciau pazistu nemazai zmoniu is skirtingu bendruomeniu, visus vienija tik tai, kad jie tarnauja Jezui, pradedant katalikais, baigiant "laukiniais" charizmatais. Taciau ne vieno is ju nera tik sau - visi tarnauja Jezui tik savo bendruomenese.
"nebraidziojau, ziurejau, ar bendrumenese sakoma tai, kas parasyta Biblijoje ir neissisukinejama, ar ne."
Atleisk , kad atrodo, kaip prie zodziu kabineciaus, bet teks - tu kaip koks razviechikas ilendi i bendruomene, pasisukioji, issiaiskini ar jiekalba tavo kalba (ar kalba tiesa, kuria tu vienas tezinai) Atitinka - vadinasi tavo.... :))))) Zmones - tik siaip... del bendruomenes, o va biblija - vienintelis tikslas... Vat cia tu ir prasauni - biblija jau yra - ji nebėra tikslas, o vat zmogus - toks menkas dievo kurinelis - vis kitoks, vis su savais priciudais... ir, kad ji kur galas, ne viens nemasto taip teisingai kaip tu mastai... sunku surasti bendruomene... reikia kurti kokia nors nauja... pvz "naujuju apastalu", nors gal ne "judanciu ir krutanciu akmenu", nors ne.. geriausia "naujoji karta".... tipo visos kitos kartos prarastos.... jau vien pavadinimas smerkiamosios nuosakos o ne tariamosios.
"Tai vienintelis mano kriterijus buvo ir bus. Nebuvau su zmonemis tik todel, kad jie malonus - mano orientyras vienas - Biblija."
tai siek to savo tikslo, o zodis... kaip jau kazkas pasake jau baudzia, jei dar nepastebejai :))))
Alvydas :))
Aciu, Arvydai, uz pastabas. Biski ne taip, neturejau tikslo sniukstineti, bet nurodziau pati paprasciausia kriteriju, kuri gali pasitiktint kiekvienas. Jei bendruomene aklai laikosi isikibusi ne to, kas parasyta, o t, ka kazkas sugalvojo, tikrai nemanau, kad tureciau ten buti.
Del Biblijos, tai matai, taip ji yra, bet ar nepagalvoji kam?
Ogi tam, kad tai yra kad tai yra krikscionisko gyvenimo dokumentas, kodeksas ir kas tik nori.
Taigi tu, jei buni nesiskutes, pazuri i veidrodi ir matai - laikas uz peiliuko;)
Toks pats veidrodis yra Biblija. Paziuri i ja ir sulygini. Jei vaizdas issikreivina, tai ne veidrodis kaltas ir nera reikalo ji drobele teologine pridengineti - i veidrodi ziureti reikia.
O del bendruomeniu, tai gerbiu ir "Naujaja karta" ir katalikus "Gyvuosius akmenis", nes sitos bendruomenes dirba del Dievo, o ne del zmoniu teigiamos nuomones, kiek jos gali ir kiek supranta.
Beje, "Gyvuosius akmenis"ypac palaikau, nes jiems is savu visu pirma nuolat spaudima patirti turi.
biški į tai ką rašė Joakimas. aš įsivaizduoju kad Linas rašė tai ir iš to, kaip ir kuo gyvena dabar. tarkim jei aš kažkada klaidžiojau po bendruomenes, o dabar turiu, tai rašysiu taip pat - kaip svarbu tureti bendruomenę, įsipareigoti ir panašiai.
šiaip, galvoju kad bendruomenė toks dalykas, į kurį vis tik reikia vedimo ir tikrinam visi tiek pagal Bibliją, tiek pagal širdį... mano atėjimas į bendruomenę man buvo labai stiprus, išlauktas ir, sakyčiau, patvirtintas.
pamenu, buvo akmenų į mano pusę iš lino. atseit, aš kalbėjau, kad be bendruomenės krikščionys gali būti. tikrai taip nemanau. manau, kaip ir linas, kad vis tik bendruomenės svarba yra be galo didelė. privalumų nedėstysiu. bėda tik ta, kad šiandien bendruomenės suvokimas išsikreipęs daug kur. kai kur jos yra tapę vien socialiais klubais. kai kur vos mokyklom. kai kur... taigi, ne vengti bendruomenių reikėtų, o rankutes krutinti, kad geresnės jos būtų. tai va, nors kartą kai kurioms lino pastaboms galiu rašyti "amen". :-) kai kurioms... :-)
Aciu visiems pasisakiusiems uz nuomones, man tikrai jos vertingos, nes galiu pasitikrinti. Mat kai issikasu karo kirvi, galiu ne tik pamojuoti, bet kai ka ir suzeisti;) Dekui uz kantrybe. Ypac nustebino Simonas;)
tai cia turbut as ta ivardintoji "laukine charizmate"?buvau Linai, buvau..neber nk, neber ir radikal... ... ...
Rašyti komentarą