pirmadienis, birželio 13, 2011

Sekminės tebevyksta

Vakar buvo Sekminės. Tiek gražių žodžių prisakoma per šią šventę, tiek garsių teologų apdainuoja Šventosios Dvasios darbą, tiesa, po Sekminių vėl viskas būna pamiršta.
Kad ir ką galvotume, Šventosios Dvasios nuo Jos dovanų atsieti neįmanoma.  Ten, kur yra Šventoji Dvasia, veikia ir Jos dovanos, kur Jos nėra - nėra ir dovanų. Atrodo, paprasta tai suprasti, tačiau žmonės išradinėja dviratį, stengdamiesi nepaklusti Dievui ir pakeisti Šventosios Dvasios darbą teologija, savo nuomonėmis, logika, įsitikinimais, tradicijomis ir kuo tik nori. Kartą pabandžiau dukrai pasiskųsti, kad prie manęs kimba, kad negerai padariau. "O tai kam tu taip darai? Daryk, kaip reikia, ir niekas nekibs",- gavau atsakymą.
Išties, tai man primena, kaip žmonės elgiasi su Dievo žodžiu - užuot darę kaip reikia, nedaro, o mieliau skundžiasi ar net kaltina tuos, kurie daro.
Biblija taip nusako Sekminių įvykius "VISI prakalbo kitomis kalbomis". Tai ir yra Sekminių esmė - Dievas atsiuntė pažadėtąją Dvasią ir ji pasireiškė. Tai vyksta ir šiais laikais. Vakar mes matėm tą pasireiškimą - vieną iš seserų pripildė Šventoji Dvasia ir ji prabilo ispanų kalba. Kiek mačiau iki tol, dažniausiai kitos kalbos būna sunkiai identifikuojamos, o be kalbų aiškinimo dovanos ir "neįkandamos" pašaliniams. Šiuo atveju, kalba konkreti, aiški ir išverčiama. Ką Šventoji Dvasia kalbėjo per Sekmines tos sesers lūpomis?. "Mano širdis yra tokia atvira".
O mūsų širdys ar atviros Šventajai Dvasiai?

79 komentarai:

judas rašė...

Maza,bet l.reikalinga pastabele:ne VISI prakalbo kalbomis...

ApD.2:4 Visi pasidarė pilni Šventosios Dvasios ir pradėjo kalbėti kitomis kalbomis, kaip Dvasia jiems davė prabilti.

Visi pasidare pilni Sv.Dv. IR pradejo kalbeti kitomis kalbomis...cia nepasakoma,kad ir VISI pradejo kalbejo kalbomis.Kalbejo tie,kas kalbejo,bet ne visi.
Zinau,sekmininkai sakys,kad visi,nes jiems rupi irodyti,kad tai yra zenklas to,kad esi gaves Sv.Dv.Bet taip nera.

paalionis rašė...

Judai, nieskok kabliuku. Kalbos yra kalbos. Jeigu mes nemokame paaiskinti atomines energetikos (ae) tai dar nereiskia kad atomines energetikos specialistai to nemoka padaryti. O cia juk daugiau negu ae.

judas rašė...

Ne VISI prakalbo kalbomis,ne visi...ir cia ne kabliukas,o tokia tiesa.
Turi kalbos dovana-kalbi,jei ne-nekalbi.Kas cia neaisku?

Linas rašė...

Atėjus Sekminių dienai, visi mokiniai vieningai buvo vienoje vietoje.
Staiga iš dangaus pasigirdo ūžesys, tarsi pūstų smarkus vėjas. Jis pripildė visą namą, kur jie sėdėjo.
Jiems pasirodė tarsi ugnies liežuviai, kurie pasidaliję nusileido ant kiekvieno iš jų.
Visi pasidarė pilni Šventosios Dvasios ir pradėjo kalbėti kitomis kalbomis, kaip Dvasia jiems davė prabilti.APD2,1-4

Skaityk Judai iš naujo kaip rašoma - visi vienoje vietoje, ugnies liežuvis ant kiekvieno, visi prisipildė Dvasia ir visi pradėjo kalbėti:) Mesk teologiją į šalį ir pažiūrėk ką rašo. :)

judas rašė...

...ir pradejo kalbeti kalbomis.
IR pradejo kalbeti.Ar VISI pradejo kalbeti?Nera juk pasakyta,kad VISI pradejo,bet pasakyta:ir pradejo kalbeti.
Negi pasakymas,pradejo kalbeti, irodo,kad visi kalbejo?Taip,visi gavo ir prisipilde Sv.Dv.,nes tai yra skirta kiekvienam atgimusiam tikinciam ,bet ne kiekvienas gauna kalbu dovana,todel ne visi kalba.

Linas rašė...

Judai, jei ginčijies su Biblija, tai ką aš žinau:)
Visi susirinko
Visi buvo vienoj vietoj
Visi buvo pripildyti
Visi pradėjo kalbėti

Galima net išnagrinėti gramatiškai
Veiksnys - "VISI"
Kas apie veiksnį pasakyta?
"Pasidarė pilni" ir "pradėjo kalbėti" - tariniai.
Visi pasidarė pilni ir pradėjo kalbėti

Jei ne, tai apverskim klausimą - kur čia parašyta, kad ne visi gavo?
Kur Biblijoj parašyta, kad išvis kažkas negavo iš 120?

judas rašė...

Su Biblija nereikia gincytis,bet Jai nereikia ir irodineti savo,ir prirasineti to,ko nera.
Sv.Dvasia ikvepe Luka tiksliai parasyta tuos ivykius,o be to jis buvo dar ir toks zmogus,kuris viska rupestingai istyre ir uzrase Lk:1:3...

Visi susirinko-faktas,kad visi buvo vienoje vietoje-faktas,ugnies liezuviai nusileido ant kiekvieno-faktas,visi pasidare pilni Sv.Dvasios-faktas...toliau jau parasyta taip:ir pradejo kalbeti kalbomis.Neparasyta,kad visi pradejo,'visi',jau nera,nes kalbejo ne visi,bet kalbejo tie,kuriems buvo duota kalbos dovana.Negi neaisku tai,kas aiskiai parasyta?Negi visi gauna kalbu dovana?Ne,nes Paulius klausia 1 Kor:12:30,ar visi kalba kalbomis?Klausia,nes ne visi ja gauna.Todel akivaizdu,kad Sekminiu diena,kalbomis kalbejo ne visi.
Sv.Dvasia gauna visi,visi,kas tik itiki,bet kalbu dovana-ne visi,o tik tie,kam tai buna duota Dvasios...

Linas rašė...

"Neparasyta,kad visi pradejo,'visi',jau nera,nes kalbejo ne visi,bet kalbejo" - Judai, jumoras geras dalykas, labai juokingos išvados apie tai, ko nėra parašyta:).
"Sv.Dvasia gauna visi,visi,kas tik itiki" - įtikinai, mokiniai 3 metus su pačiu Viešpačiu vaikščiojo, buvo įtikėję, išpažino, net matė prisikėlusį, kartu valgė, tačiau Šventosios Dvasios nė vienas neturėjo...:) Mano patarimas - galvok, Judai, ką rašai, galvok.
Jei, kaip rašai "gauna visi,visi,kas tik itiki" Pauliui nebūtų tekę klausti:"Ar įtikėję gavote Šventąją Dvasią?". Biblija aiškiai parodo, kad teologiškai esi neteisus - gali būti įtikėjęs bet be Dievo dvasios

judas rašė...

Na,as tai galvoju,ir patariu paciam tai daryti,bet galvoti reiks is naujo,bet tai pavyks tik tada,jei ismesi sena...
na,ka galiu pasakyti,pas zmones mazai dar pazinimo,o jie galvoja,kad jau viska gerai zino...:)Neskubek su atsakymais ir isvadomis,nes turesi susigesti ir eiti mokytis...:)

1)Kada pirmieji mokiniai gavo Sv.Dvasia?
2)Kieno Paulius paklause:„Ar įtikėję gavote Šventąją Dvasią?”

Linas rašė...

Pirma, Judai, pripažink, kad tam tekste nėra parašyta:"Kai kurie gavo" "Tik dvylika gavo" ir panašias formules, kurios leistų daryti išvadas, kad prakalbo ne visi:) Tu teigi, ko nėra parašyta, o tai jau rodo, kad atstovauji teologinę mokyklą, kuriai tiesiog baisu, jog neutinka ši vieta teologijos. Kaip išgelbėjimas yra visiems, taip ir Šventosios Dvasios krikštas yra visiems:)Manyčiau, taip traktuoti, kai Biblija sako "VISI", o padaroma išvada, kad "NE VISI" yra įžūlumas ir nenoras pripažinti, kad ta teologija neturi atsakymų:)

1)Kada pirmieji mokiniai gavo Sv.Dvasia?
2)Kieno Paulius paklause:„Ar įtikėję gavote Šventąją Dvasią?”

1.Kartu su visais per sekmines - jie kartu laukė. Po to Petras atsistoja ir sako:"Išsipildė, kas per pranašą Joelį pasakyta..."
2.Įtikėjusių(priminsiu, kad teigei, jog įtikėję Dvasią "gauna visi,visi,kas tik itiki".

judas rašė...

As neatstovauju jokios teologines mokyklos,ir neteigiu to,ko nera parasyta,ir taip pat nedarau isvadu,kad kaip kurie,jog kalbejimas kitomis kalbomis-tai irodymas to,kad gavai Sv.Dvasia:)
Sekminiu diena visi gavo dovana-Sv.Dvasia,bet ne VISI prakalbo kalbomis.Tekstas l.aiskiai kalba,bet deja,turintiems sekmininkiska supratima,si vieta yra uzdaryta.Jau sakiau,kad kitos kalbos-tai yra Dvasios dovana (o ne Sv.Dvasia kaip dovana :)),ir Paulius savo laiskuose aiskiai pasako,kad ne VISI kalba kalbomis...Kodel ne visi,-todel,kad ne visi gauna tokia dovana.Gavai-kalbi,ne-nekalbi.
Jei teigi,kad sekminiu diena visi 120 mokiniu kalbejo kalbomis,tai tai pat turi teigti,ir aisku,tuo paciu,priestarauti Biblijai,jog visi gauna kalbu dovana,kai tik gauna Sv.Dvasia :)
Atsakymai Biblijoje,Biblija pati atsako i tai,ka sako,kai Ji sako VISI,reiskia VISI,jei nesako VISI,vadinasi- NE VISI.

1)Ne.Pirmieji mokiniai Sv.Dvasia gavo cia:Jn:20:22 Tai pasakęs, Jis kvėpė į juos ir tarė: „Priimkite Šventąją Dvasią.
2)Ka as teigiau,uz ta as ir atsakau ir galiu atsakyti.As kalbejau ir kalbu tik apie itikejusius i Viespati Jezu,o ne apie ka kitka...
Pats elgiesi ne visai svariai,nes neatsakai atvirai i uzduota klausima,o bandai nuslysti nuo atsakymo,primindamas man,ka as teigiau...:)Ne gudrauk.:)

Negi sunku buvo perskaityti i ka Paulius kreipesi ApD.19:2?I itikejusius,ar i mokinius?Ir kieno mokiniai jie buvo?

Linas rašė...

Judai, mano kukliu pastebėjimu, neišsiplėskim
Rašai "Tekstas l.aiskiai kalba,bet deja,turintiems sekmininkiska supratima,si vieta yra uzdaryta.Jau sakiau,kad kitos kalbos-tai yra Dvasios dovana (o ne Sv.Dvasia kaip dovana :)),ir Paulius savo laiskuose aiskiai pasako,kad ne VISI kalba kalbomis...Kodel ne visi,-todel,kad ne visi gauna tokia dovana.Gavai-kalbi,ne-nekalbi.
Jei teigi,kad sekminiu diena visi 120 mokiniu kalbejo kalbomis,tai tai pat turi teigti,ir aisku,tuo paciu,priestarauti Biblijai,jog visi gauna kalbu dovana,kai tik gauna Sv.Dvasia:)".
Taip ir yra - pateikite pavyzdį, kaip žmogus gauna Šventąją Dvasią be šito?
"Jn:20:22 Tai pasakęs, Jis kvėpė į juos ir tarė: „Priimkite Šventąją Dvasią".
Ir kaip jie priėmė, jei Šventosios Dvasios dar nebuvo kaip Kristaus vietininko?:)
Jėsus pasakė, kad Patarėjas ateis tik po to, kai jis išeis.
Jei priėmė, tai kodėl laukė dar kartą priimti?

Štai ką sako Biblija apie Šventosios Dvasios atėsiuntimą:
"Kartą, bevalgant prie bendro stalo, liepė jiems nepasišalinti iš Jeruzalės, bet laukti Tėvo pažado,[i3] – „apie kurį, – tarė jis, – esate girdėję iš mano lūpų; nes Jonas krikštijo vandeniu, o jūs po kelių dienų būsite pakrikštyti Šventąja Dvasia“.
Kai ant jūsų nužengs Šventoji Dvasia, jūs gausite jos galybės ir tapsite mano liudytojais Jeruzalėje ir visoje Judėjoje bei Samarijoje, ir lig pat žemės pakraščių“.

Judai, Biblija sau neprieštarauja. Jėzus duoda Šventąją Dvasią,mokiniai ją priima, bet paskui liepia laukti, jie laukia:) Jėzus aiškiai pasako :"Kai ant jūsų nužengs Šventoji Dvasia...". O tu aiškini, kad Ji jau anksčiau nužengė. pergalvok.

judas rašė...

"Taip ir yra - pateikite pavyzdį, kaip žmogus gauna Šventąją Dvasią be šito?"

Prasom.
ApD.10:46 Jie girdėjo juos kalbant kalbomis ir aukštinant Dievą.
Vieni kalbejo kalbomis,kiti aukstino Dieva :).
toliau:
ApD.19:6 6 Kai Paulius jiems uždėjo rankas, ant jų nužengė Šventoji Dvasia ir jie ėmė kalbėti kalbomis ir pranašauti.
Vieni kalbejo kalbomis,kiti pranasavo...:)
toliau:
ApD.8:15-17 kurie atvykę ėmė melstis už samariečius, kad jie priimtų Šventąją Dvasią. Mat Ji dar nebuvo nė vienam jų nužengusi, ir jie tebuvo pakrikštyti Viešpaties Jėzaus vardu.
Tuomet apaštalai dėjo ant jų rankas,ir tie gavo Šventąją Dvasią.

Cia-isvis neminimos kalbos...

Taigi,drasiai galime teigti,kad kitos kalbos nera joks irodymas to,kad zmogus gavo Sv.Dvasia :)
Tai gali teigti ir to mokyti tik zmogus,bet ne Dievas ir ne Biblija :)

"Jn:20:22 Tai pasakęs, Jis kvėpė į juos ir tarė: „Priimkite Šventąją Dvasią".

Ir kaip jie priėmė, jei Šventosios Dvasios dar nebuvo kaip Kristaus vietininko?:)
Jėsus pasakė, kad Patarėjas ateis tik po to, kai jis išeis.
Jei priėmė, tai kodėl laukė dar kartą priimti?

Pradziai as uzduosiu klausima.Tai ka jie tada prieme,jei ne Sv.Dvasia?Va,cia ir nera atsakymo,o kai nera,tada galime intepretuoti taip,kaip jau norisi...:)
Negi tu gynciesi su Biblija ir teigsi dabar,kad ne Sv.Dvasia priieme mokiniai?:)

taip pat dar turetum pasitaisyti ir su ApD.19:2...

Linas rašė...

Judai, juokingai atrodo
ApD.10:46 Jie girdėjo juos kalbant kalbomis ir aukštinant Dievą.
Vieni kalbejo kalbomis,kiti aukstino Dieva :).

Toks padalinimas yra visiška nesąmonė, nes Biblija aiškina tą tavo "kiti aukstino Dieva"
Mes, partai... ateiviai romėnai, žydai ir prozelitai, kretiečiai ir arabai, - girdime juos skelbiant didingus Dievo darbus mūsų kalbomis".
Taigi, Judai, rašai atvirai sakant nesąmones ir nerausti. Kitų kalbų dovana nesupriešinama ir nepakeičiama aukštinimu, pranašavimu ir t.t. Yra teksto analizės taisyklės ir jų neišvengsi. Tokius metodus, kokius demonstruoji, aš kol kas tik pas Jehovos liudytojus mačiau - jie irgi nepriima net jei parašyta "balta". Jie sako - čia ne "balta" parašyta,negi nematai?

Ar taip sunku priimti tai, kas parašyta ir neiškraipyti? Koks gudruolis tave pamokė tokių triukų? Gal tu ir norėtum kitiems akis atverti, tačiau pirmiausia sau atverk, sakyk:"Judai, čia parašyta "Visi", vadinasi Biblija nemeluoja - ir yra VISI.

Dar blogiau, kad imi ginčytis, kad Šventoji Dvasia nužengė ne per Sekmines, kai Jėzus sako - nužengs, apaštalai sako - nužengs, paskui Petras patvirtina - nužengė. Čia, aš jau matau pavojų.

judas rašė...

Gal ir juokingai paciam atrodo,nes esi iprates viska kitaip priimti,taip,kaip buvai ismokytas...:)Tau atleista.
Sakai nesamone yra dalinti sita-"ApD.10:46 Jie girdėjo juos kalbant kalbomis ir aukštinant Dievą"- i dvi dalis?
Visu pirma,tai nera joks padalinimas,o isskyrimas,kuris aiskiai pasako,kad vieni kalbejo kalbomis,kiti slovino Dieva.Sekant tavo logika,turetu buti taip parasyta:visi slovino Dieva kitomis kalbomis...:)
Aciu Dievui,kad ne tu rasei Biblija...:)

Na,mestelejai savo naudai sita:"Mes, partai... ateiviai romėnai, žydai ir prozelitai, kretiečiai ir arabai, - girdime juos skelbiant didingus Dievo darbus mūsų kalbomis".

Taip,si Rasto vieta mums konkreciai ir aiskiai sako,kad buvo skelbiami Dievo darbai kitomis kalbomis (konkreciomis,suprantamomis kitakalbiams kalba).
Yra klaidinga imti sia Rasto vieta ir taip ja pritaikyti kitoms Rasto vietoms,kurios mums kalba apie Sv.Dvasios gavimo pasireiskimus.
Be to,pagal pacio logika,galima butu manyti,kad Dieva galima garbinti,slovinti,galima pranasauti tik kitomis kalbomis ir ne kitaip...:)

ApD.10:46 Jie girdėjo juos kalbant kalbomis ir aukštinant Dievą.

ApD.19:6 6 Kai Paulius jiems uždėjo rankas, ant jų nužengė Šventoji Dvasia ir jie ėmė kalbėti kalbomis ir pranašauti.

ApD.8:15-17 kurie atvykę ėmė melstis už samariečius, kad jie priimtų Šventąją Dvasią. Mat Ji dar nebuvo nė vienam jų nužengusi, ir jie tebuvo pakrikštyti Viešpaties Jėzaus vardu.
Tuomet apaštalai dėjo ant jų rankas,ir tie gavo Šventąją Dvasią.

taigi,pagal Lina reiktu taip skaityti,sias Rasto vietas:
1)girdejo kitomis kalbomis aukstinant Dieva
2)eme kitomis kalbomis pranasauti
3)gavo Sv.Dvasia ir pradejo kalbeti kalbomis :)

Bet jus neskaitykite pagal Lina,bet skaitykite taip,kaip yra parasyta :)
Linai,tau dar reikia pasitaisyti su ApD.19:2,nes sia vieta neteisingai taikai itikejusiems...
Be to,is kur tu istraukei,jog as teigiu,kad Sv.Dvasia nuzenge ne per sekmines?Ar as priestarauju Sv.Dvasios nuzengimui per Sekmines?As tik paklausiau,kada Sv.Dvasia gavo pirmieji mokiniai,tu atsakei,kad per Sekmines,o Biblija sako,kad pirmos prisikelimo dienos
vakare...
Jei tai nebuvo Sv.Dvasia,tai kas tai?Va,cia ir sustoja sekmininku aiskinimas,jie temato tik Sekmines...:)

Linas rašė...

Ai Judai, su tavim kalbėti, kas su pliku pešiotis:)
Nu esu sutikęs tokių kurie sako - reikia teisingai padalinti.Matau kad pridalinta sočiai, kad jau ir
prasmės nėra:)

taigi,pagal Lina reiktu taip skaityti,sias Rasto vietas:
1)girdejo kitomis kalbomis aukstinant Dieva
2)eme kitomis kalbomis pranasauti
3)gavo Sv.Dvasia ir pradejo kalbeti kalbomis :)

Žinoma, kad taip
1. Užrašyta tai, kas jau buvo per sekmines
2. Kitomis kalbomis ir pranašaujama kai kada
3. Nėra nė vieno atvejo Biblijoj, kur Šventosios Dvasios krikštas būtų be šios dovanos.

"Be to,is kur tu istraukei,jog as teigiu,kad Sv.Dvasia nuzenge ne per sekmines?Ar as priestarauju Sv.Dvasios nuzengimui per Sekmines?As tik paklausiau,kada Sv.Dvasia gavo pirmieji mokiniai,tu atsakei,kad per Sekmines,o Biblija sako,kad pirmos prisikelimo dienos
vakare...
Jei tai nebuvo Sv.Dvasia,tai kas tai?Va,cia ir sustoja sekmininku aiskinimas,jie temato tik Sekmines...:)".
Judai,nežinau, kū tie sekmininkai aiškina, nes aš ne sekmininkas, tu teigi, kad mokiniai jau priėmė Dvasią, kurios paskui Jėzus liepė laukti:) Kitaip sakant, prisikėlimas nebuvo anksčiau už nukryžiavimą. Taigi, nemaišyk tvarkos. Sekminės - Dvasios atėjimas, tai neginčijamas faktas

Jėzus pasakė :"priimkite". Ar parašyta, kad mokiniai priėmė?
Jeigu jau tu teigi, kad ne visi, kai parašyta visi, tai gal aš galiu teigti jog mokiniai nepriėmė, nes neparašyta, kad priėmė?:)

judas rašė...

Tu dar nematai taip,kaip reikia matyti,o kalbi taip,lyg butum matantis...dar reikia pamatyti,reikia daug ka...:)
Na,pvz.paimkim sita tavo akibroksta:
"3. Nėra nė vieno atvejo Biblijoj, kur Šventosios Dvasios krikštas būtų be šios dovanos."

Stai tau bent dvi Rasto vietos,kur Sv.Dvasios gavimas be jokiu kalbu kalbejimo:

ApD.8:15-17 kurie atvykę ėmė melstis už samariečius, kad jie priimtų Šventąją Dvasią. Mat Ji dar nebuvo nė vienam jų nužengusi, ir jie tebuvo pakrikštyti Viešpaties Jėzaus vardu.
Tuomet apaštalai dėjo ant jų rankas,ir tie gavo Šventąją Dvasią.

ApD.9:17-18 Ananijas nuėjo į tuos namus, uždėjo ant jo rankas ir tarė: „Broli Sauliau! Viešpats Jėzus, kuris tau pasirodė kelyje, kai keliavai, atsiuntė mane, kad tu vėl regėtum ir taptum pilnas Šventosios Dvasios”.
Ir bematant jam nuo akių lyg žvynai nukrito. Jis kaipmat atgavo regėjimą ir buvo pakrikštytas.

Stai,Samarieciai gauna Sv.Dvasia,Paulius gauna,- be jokiu kalbu kalbejimo.O tu sakai,kad nera nei vieno atvejo Biblijoj,kur S.Dvasios gavimas butu be kalbu kalbejimo dovanos :)
Baik meluot,Linai.

Zita rašė...

Ar būtina išpūsti diskusiją? Ir kam visi tie kaltinimai, lyg Dievo žodis būtų dviašmenis kalavijas duotas kapoti brolius. Ne tik judu skaitote Bibliją.
Judai, aš su tavim nesiginčysiu, bet leisiu tai daryti pačiam Pauliui, apie kurį pasakei, kad jis nekalba kalbom: "Dėkui mano Dievui, aš kalbu kalbomis daugiau už jus visus (1Kor14; 18)
O dėl samariečių tai paklauskim Simono, kuris visą tai stebėjo, kas jo per regėjimas buvo, kad Šventąją Dvasią pamatė?

Geros dienos broliai ir lenktyniaukite meile vienas kitam, o ne teisumu :)

Linas rašė...

Judai, ačiū už pastangas atverti man akis:)
Pagalvok, gal tavo minimose vietose buvo atlikta spec apeiga su kokiais aliejais, kad po to jau žinojo, kad Šventąją Dvasią gavo? Iš kur žmonės sužinojo, kad samriečiai ir Paulius gavo?
Apie samariečius parašyta "Ji dar nebuvo nė vienam jų nužengusi". Iš apaštalai kur žinojo,kaip pastebėjo Zita, kad nebuvo nužengusi?
Kas vyksta kai Ji nužengia?

Be to pasižiūrėk - samariečiai buvo tikintys, net pakrikštyti vandenyje Jėzaus vardu, žodžiu, pravavierni baptistai ar metodistai, bet Šventosios Dvasios dar neturėjo.

Kęstutis rašė...

" ir " yra jungtukas, ne skirtukas. man atrodo kažkam ryškiai reikia grįžt į mokyklą - į teksto suvokimo pamokas ;)

Linas rašė...

Ačiū, Kęstuti, va nors tu many palaikai, matai čia kaip LT įsigudrino Bibliją skaityt, be jokių taisyklių nei logikos, nei gramatikos nebereikia, aš apakęs:)

Anonimiškas rašė...

Mane stebina,eilini karta stebina,kai kuriu cia pastebejimai ar tai diskusiju lauke ar tai Rasto skaityme.:) Na,visi skaito Biblija,bet ar VISI Ja teisingai supranta?AS VISI gyvena pagal tai,kas parasyta?Aisku,kad ne...
Netgi komentaru skaityme,kai kam norisi palinketi atidumo,aiskumo,nes stokojant siu dorybiu,bus sunku blaiviai vertinti kito argumentus...

Taigi,gryztant prie to pacio Lino pasakymo,kad:
"Nėra nė vieno atvejo Biblijoj,kur Šventosios Dvasios krikštas būtų be šios dovanos."

Kai parasiau dvi Rasto vietas ApD.8:15-17,ApD.9:17-18 ,kuriose Sv.Dvasia priimama be kalbu dovanos pasireiskimo,tai sulaukiau keisto paaiskinimo is sekmininkiskos patirties turinciu tikinciuju...:)
Sios dvi Rasto vietos parasytos zmogaus,ar Sv.Dvasios?Kaip manote,ar tai ko nera parasyta,nera taip jau svarbu?Jeigu nera parasyta,-tai nera,ir tai yra l.svarbu,nes Sv.Dvasia nori parodyti mums,kad Sv.Dasios gavimas buna ir be kalbu dovanos pasireiskimo,kaip butino patvirtinimo,kad itikejusieji istikruju priieme Sv.Dvasia.
Kaip matau,kai kuriems l.norisi Biblija skaityti taip,kaip jiems patogiau,ir kas atitinka ju supratima...:)

Zita,leisk paklausti,o kur as teigiau,kad Paulius nekalbejo kalbomis?To as niekur nesakiau.
Dabar,del tavo neatidumo,as priverstas pusti diskusija ir dar karta paaiskinti paciai,kad as tik nurodziau R.vieta ApD.9:17-18,kur Paulius gauna Sv.Dvasia,be kalbu dovanos pasireiskimo.Kad Paulius kalbejo kalbomis veliau,taip,bet si dovana nepasireiske tuo metu,kai jis gavo Sv.Dvasia.Stai ka as norejau parodyti,ar dabar aiskiau...:)

Gaila,bet kai kuriu zinojimas apie Sv.Dvasios kriksta,Jos pasireiskima-labai krastutiniskas ir ribotas,jie temato tik tiek,kiek buvo to kazkada ismokyti.
Jie klausia:"Kas vyksta kai Ji nužengia?"
Daug kas vyksta,ne tik kalbomis kalba.Vyksta stebuklai,isgydymai,pranasavimai,regejimai...skelbiama Evangelija su jega,pasireiskia dovanos...Na,skaitykite Biblija naujai,ir pamatysite dar daugiau 'kas vyksta'...:)

Joelio 2:28 Po to Aš išliesiu savo dvasios ant kiekvieno kūno. Jūsų sūnūs ir dukterys pranašaus,seniai sapnuos sapnus ir jaunuoliai matys regėjimus.

Stai,kaip Joelis apraso Sv.Dvasios gavimo pasireiskimus...
Keista,bet Joelis nepamini cia kalbu dovanos,gal jis kartais pamirso tai parasyti:))

Linas rašė...

Judai, a čia tamsta?:)
Reikia suprast, kad pas jus bendruomenėj yra spec žmonės, kurie prieina, uždeda rankas arba papučia o paskui žmogui ir kitiems paaiškina, kad jis jau gavo Šventąją Dvasią?:) Įdomu, kada - po krikšto tai vyksta ar prieš?

Tu pamiršti vieną dalyką - tiek apaštalai, tiek Lukas, kaip ir visa pirmoji bažnyčia, žinojo, kas vyksta, kai Dvasia nužengia, todėl nematė reikalo enciklopediškai visko suregistruoti, o gal ir nujautė, kad ką bežrašytum, atsiras tokių, kuriems "Visi" pavirs į "ne visi"?:) Kaip ir sekmininkiškos bažnyčios dabar žino kaip reikia skaityti ir suprasti šias Biblijos vietas, nes jie yra praktikai, o ne teoretikai. O neturintis Dvasios krikšto jų nei supras teisingai, nei galės išsiaiškinti, nes visų pirma aiškinsis, kodėl jis TURI TEISĘ nekalbėti kitomis kalbomis, nepranašauti ir t.t. ir vis tiek būti pakrikštytam Šventąja Dvasia:).

judas rašė...

Ar tau niekas nesake,kad yra Sv.Dvasios du aspektai:gyvybes ir jegos.Tu matai tik jegos aspekta,Sekmines,bet tau nera aisku gyvybes aspektas.Atmink,kad jei ne Jezaus kveptelejimas Jn.20:22,tai 120 mokiniu niekaip ir nebutu buve kartu aukstutiniame kambaryje ir melde Tevo pazado...deka to,kad i juos iejo Sv.Dvasia,kaip gyvyve,jie galejo buti viena ir istvermingai melsti ir laukti Dvasios isliejimo ant ju (bet ne i juos),kad jie turetu jega tarnauti Dievui.
Daugeliui tai nesuprantama,todel jie ignoruoja Sv.Dvasia Jn.20:22 ir brangina tik Sekmines,ka gi,dar yra laikas pasitaisyti,aisku,jei to norima...:)
Biblija,labai aiskiai skiria siuos du aspektus,ir yra aiski linija Biblijoje,kuri pabrezia aiskiai irr logiskai siuos abu aspektus,bei yra parodyta,kad reikia praktikuoti abu siuos Sv.Dvasios aspektus.Sv.Dvasia viena,bet aspektai-du.taigi.

As nesu pries kalbu dovanas,nes tokia dovana yra,bet as nesutinku,kad S.Dvasios krikstas turi butinai pasireiksti sia dovana.To Biblijoje nera,nors kai kam ir l.norisi,kad taip butu :)
kalbant apie praktikus,tai kodel tie,kurie kalba kalbomis nera praktikai,ar tie,kurie guldo galvas uz kitu kalbu dovanas...jie kaip nepajuda pirmyn,taip nepajuda...Kodel kalbantys neiseina su jega liudyti Jezaus,kaip tai dare pirmieji mokiniai,Apastalai?Todel,kad neturi jegos,neturi,bet kalbu tai daug turi,ir kalba,kad tik kalbeti...:)
As isitikinau,kad jei jau neliudyji Jezaus su jega,tavo kalbejimas kalbomis nera Sv.Dvasios kalbejimas,tai tiesiog kazkoks tai savas isradimas,be jokio poveikio.

Jurgita rašė...

Na, vyručiai... :) tyla kartais pasako daugiau nei įsrodinėjimas

Linas rašė...

Gearia, Judai čia galo nebus :)Rašai "Atmink,kad jei ne Jezaus kveptelejimas Jn.20:22,tai 120 mokiniu niekaip ir nebutu buve kartu aukstutiniame kambaryje ir melde Tevo pazado...deka to,kad i juos iejo Sv.Dvasia,kaip gyvyve,jie galejo buti viena ir istvermingai melsti ir laukti Dvasios isliejimo ant ju (bet ne i juos),kad jie turetu jega tarnauti Dievui".
Toks aiškinimas išeina už Biblijos rėmų, tai jau grynai teoretinis - hipotetinis, nes nėra kuo pagrįsti šitų aspektų. Jau nekalbant kad kvėptelėjo ne į 120:)

Jn.20:22 yra konkretus paaiškinimas - Jėzus darė daug pranašingų veiksmų ir žodžių, kas įvyko tik vėliau. Pavyzdžiui:"Sugriaukite šitą... ir aš per tris dienas ją atstatysiu" Ir t.t.
Taigi prarašiško veiksmo negalima sumaišytiJėzus pasakė:"Nuėjęs Jį atsiųsiu". Čia jau nieko neišmąstysi - kol Jėzus su mokiniais, Šventosios Dvasios tiesiog dar nėra.

judas rašė...

O tu Biblija nuosekliai skaitai,ar tik tam tikras,patinkancias vietas :)?
Negi Jezus nezadejo Sv.Dvasios kaip Guodejos,Tiesos Dvasios Jn.14:16-17,26;15:26;16:7-8,13?
Tai Sv.Dvasia,kuri iejo i mokinius ir apsigyveno juose pirmaja Jezaus prisikelimo diena.Tai faktas.Ir tai neigti gali tik tas,kuriam nera aisku,apie ka cia kalba BIblija.
Yra pazadas-yra ir ispildymas to pazado-Jn.20:22, ir niekas to negali paneigti...ir niekas cia neiseina is Biblijos remu,o greiciau iseina tik is zmogaus supratimo remu...:).
Biblija teisi.Zmogus ne.
Taip pat yra pazadas ir apie Sv.Dvasios,kaip jegos,gavima Luk.24:49 (taip pat ir Joelio pranasysteje).Kaip matome,yra pazadas apie Sv.Dvasios kaip gyvybes gavima ir taip yra pazadas apie S.Dvasios kaip jegos gavima :).

Negi tu paneigsi,kad dalis is 120 mokiniu buvo neatgime,jei jau teigi,kad ne i 120 kveptelejo :)? Negi nezinai,kad neatgimes neturi galimybes gauti S.Dvasios jega?
Manau,kad tau per sunki si tema...

Linas rašė...

Judai, ne per sunki šita tema, tiesiog nematau reikalo kalbėti apie tai ko nebuvo. "Tai Sv.Dvasia,kuri iejo i mokinius ir apsigyveno juose pirmaja Jezaus prisikelimo diena.Tai faktas". Judai, kas kur įėjo jei Asmuo dar nebuvo pasiųstas?
Iš kitos pusės pagal tave išeina kad yra du Šventosios Dvasios krištai - gyvybės ir jėgos. Labai įdomi teorija, labai. Tai gal ir įtikėjimas yra du kartus ir vandens krikštas du kartus?

Biblija sako:"Jis kalbėjo apie Dvasią, kurią turės gauti Jį įtikėjusieji. Mat Šventoji Dvasia dar nebuvo nužengusi, nes Jėzus dar nebuvo pašlovintas".(Taigi Biblija parodo, jog įtikėjusių Jėzumi buvo, bet jie Dvasios dar negavo. Tas pats ir dabar - gali būti įtikėjęs, bet be Dvasios,įkikėjimas automatiškai Šventosios Dvasios dar nesuteikia)
Pirma pašlovinimas, paskui nužengimas. Pirma Kristus įžengia į Dangų,Prie įžengdamas pasako - laukite pažado, paskui atsiunčia Dvasią įtikėjusiems. Kada atsiučiama Dvasia? Per Sekmines. Visa kita yra tik išvedžiojimai, kurie neturi pagrindo, nes kertasi su logika, Biblijos chronologija ir faktais. Tai tas pats kaip kalbėti apie Kristaus gyvenimą Beatliejuje iki jo gimimo:)

judas rašė...

tau tema gal ir nesunki,bet,kad tau ji neaiski,-tai akivaizdu...:)
na,nematai tu skirtumo tarp gyvybes ir jegos...Biblija daro skirtuma-tu ne,tai kas teisus?

"Judai, kas kur įėjo jei Asmuo dar nebuvo pasiųstas?"

Gal laikas butu jau ismokti,ir zinoti,ka gi Tevas pasiunte Sekminiu diena?Asmeni?Ar Sv.Dvasia,kaip jega? O gal gali Rastu pagristi,kad Tevas Sekminiu diena pasiunte Asmeni?
As dabar nematau reikalo daugiau rasyti,paziuresiu kaip atsakys i klausima...

Linas rašė...

Judai, tema labai aiški

"O gal gali Rastu pagristi,kad Tevas Sekminiu diena pasiunte Asmeni?"

Kai ateis Guodėjas, kurį jums atsiųsiu nuo Tėvo, – Tiesos Dvasia, kuri eina iš Tėvo, – Jis liudys apie mane. Jono 15

Dar klausimų turi?

judas rašė...

Ne,tau ji dar vis neaiski,nes paimi ta pazada,kuris buvo ispildytas Jn.20:22 ir taikai ji Sekminems...:) Neskubek su atsakymais,nes jie vertesi gilesniu izvalgu.

Sekminiu diena Sv,Dvasia nuzenge ANT,bet ne I, mokinius :)

Sekminiu diena issipilde sis pazadas:
Luk.24:49
Ir štai Aš atsiųsiu jums savo Tėvo pažadą. Jūs pasilikite Jeruzalės mieste, kol būsite apgaubti jėga iš aukštybių”.

Kada gi pagaliau pradesi matyti skirtuma?

Jurgita rašė...

Nu čia matau be moterų įsikišimo blogai baigsis :)))

Linas rašė...

Aiškiai pasakiau, kad atėjo asmuo?
Todėl ta teorija apie tai, kad ne asmuo, o jėga nužengė - šakėm ant vandens rašyta.
Tai kaip tas tavo Į... galėjo būti, jei asmens nebuvo?
Asmenyje yra viskas ir jėga ir gyvybė ir dovanos...

Linas rašė...

Jo Jurgita, gelbėk ratavok:)Bet žiūrint kaip moterys ateina - kaip gyvybė ar kaip jėga:)

Zita rašė...

Gerai, kad iš vakaro nepaskaičiau a tai jau bučiau nebeužmigus nuo tokių košmarų - taip išeina, kad dabar mes lavonai su jėga :)

Judai, Linui gal jau ir nebeišaiškinsi, bet moterim dar turi šansų :)

Taip išeina, kad Šventąją Dvasią gavo tik 10 mokinių, nes Tomo su jais nebuvo. Ir kaip man gaut gyvybės dvasią, ar važiuot pas popiežių, kad pakvėpuotų? Nes jeigu jau Šventąją Dvasią išskiri į gyvybės ir jėgos, tai nurodyk kaip turime jas abi gauti, kad nebūtume stiprūs lavonai :)

sekantis klausimas.
rašai: "Sekminiu diena Sv,Dvasia nuzenge ANT,bet ne I, mokinius :)
O biblijoj sekanti eilutė teigia, kad visi pasidarė pilni Šventosios Dvasios. Kaip čia buvo? Ir negi tie dešimt antrą kartą buvo krikštijami Šventąją Dvasia?

judas rašė...

kad pasakiai,tai pasakiai,bet visgi paciam reikia Rasto pasakymo klausytis labiau,negu,kad savo supratimo.Daugelio beda yra ta,kad jie savo supratimo laikosi labiau,negu to,kas yra parasyta Zodyje ir to pasekme-painiava...susipainiojama taip,kad net tai,kas aiskiai pasakyta Zodyje-tampa jau sakem ant vandens rasyta...

'Todėl ta teorija apie tai, kad ne asmuo, o jėga nužengė - šakėm ant vandens rašyta.'

Lk:24:49 Ir štai Aš atsiųsiu jums savo Tėvo pažadą. Jūs pasilikite Jeruzalės mieste, kol būsite apgaubti jėga iš aukštybių”.

Apd:1:8 Kai ant jūsų nužengs Šventoji Dvasia, jūs gausite jėgos ir tapsite mano liudytojais Jeruzalėje ir visoje Judėjoje bei Samarijoje ir lig pat žemės pakraščių”.

Taigi,aiskiai pasakyta,o ne sakemis ant vandens parasyta,kad;BUSITE APGAUBTI JEGA....GAUSITE JEGOS.IR atkreipkite demesi,kad abiejuose vietose pasakyta taip;busite APGAUBTI,ir ant JUSU...Tai aiskiai pasako,kad SV.Dvasia cia ANT mokiniu,bet ne I mokinius :)

Taigi,mokykites,daugiau tyrinekite Rasta,ir pradesite skirti pazadus :)

Linas rašė...

Judai, nu tu duodi, nori pasakyt, kad tavo jėga atskirai nuo tavęs vaikšto, bet jei atvažiuotum tai įsidėk jėgą į bagažinę, nes pas mane žolė labai auga, šienaut reikia:)

Rašyta šakėm ant vandens ta tavo teorija, nes ne kažkokia jėga, o asmuo nužengė. Yra du būdai aiškinti Biblija - pagal įdėją parinkti vietas arba aiškinti išeinant iš Žodžio. Tavo atveju - parinkinėta vietų, kurios turėtų atitikti idėją.
Tau visai nesvarbu, kad ta teorija kertasi su centrine tiesa - Guodėjo iki Sekminių nebuvo. Netiki Kristaus žodžiais:"Nuėjęs Atsiųsiu"? Vėl sakysi, kad "Atsiųsiu" reiškia "netsiųsiu", nes jau buvo?
Ir kur toks gudravimas nuves?

Palygink abi vietas
Apd:1:8 Kai ant jūsų nužengs Šventoji Dvasia, jūs gausite jėgos ir tapsite mano liudytojais Jeruzalėje ir visoje Judėjoje bei Samarijoje ir lig pat žemės pakraščių”.

Kai ateis Guodėjas, kurį jums atsiųsiu nuo Tėvo, – Tiesos Dvasia, kuri eina iš Tėvo, – Jis liudys apie mane. Jono 15

Liudys, liudytojai... Jėga padaro žmones liudytojais ar asmuo liudija per žmones?

Aiškinu abėcelę:
1. Kalėdos - Kristaus gimimas(iki tol nebuvo Kristaus)
2. Pascha - mirtis ir prisikėlimas(Iki tol Kristus nei mirė nei prisikėlė)
3. Sekminės. Šventosios Dvasios atėjimas(iki tol nebuvo Šventosios Dvasios)
4.Bažnyčios paėmimas(kol nepaimta, tebėra čia)

Aiškinantis Bibliją tai yra centriniai įvykiai - faktai. O jų nepaisymas yra absurdo pradžia, kad ir kaip mokytai beskambėtų

Zita rašė...

...ir gerai, kad Sekminės tebevyksta :)

Anonimiškas rašė...

Pasaulyje nera ne vieno samoningo zmogaus, kuris butu netikintis. Kiekvienas kazkuo tiki. Jei ne religija, politikia, pinigais, tai bent jau paciu savimi. Ir cia visi rasantys, kurie teigia, kad tiki istiesu ja tik skaito. Jusu toks tikejimas lygus paprasciausiam sugebejimui skaityti. Sugebejimas skaityti+tikejimas savimi-savo nuomuone ir interpretacija. Ir ta nuomuone, net nera jusu, o ja is kazkur istrauket ir ginate kaip savo. Apsurdiskai atrodo. Taip jus tikintis, bet kuo tai cia didelis klausimas :)

Linas rašė...

ačiū ekspertui už apibendrinimą, ką gi būtume darę be tokios įžvalgos:)

judas rašė...

Na,va,atsirado laiko,galima toliau sviesti...)
Linai,yra parasyta,kad mokiniai turejo laukti jegos ir aukstybiu,O ne Asmenybes,nes Asmenybe jau buvo mokiniuose,nes Ji atejo pas mokinius ir iejo i mokinius pirma priskelimo dienos vakara Jn.20:22.Jau apie tai rasiau.Tu sito nematai ir todel nepripazysti,kad mokiniai Sv.Dvasia gavo iki Sekminiu.Ka gi,buna,taip jau buna,kad kazkada tai gautas neteisingo mokymo iskiepis veikia gan stipriai ir neleidzia manyti kitaip...:)


"Tau visai nesvarbu, kad ta teorija kertasi su centrine tiesa - Guodėjo iki Sekminių nebuvo. Netiki Kristaus žodžiais:"Nuėjęs Atsiųsiu"? Vėl sakysi, kad "Atsiųsiu" reiškia "netsiųsiu", nes jau buvo?
Ir kur toks gudravimas nuves?"
...................................

kaip ir sakiau,ir dar karta tai tik pasitvirtina,kad tau nera aiski si tema,kalbi,kaip ir dauguma,kuri tenkinasi tik daline tiesa,ir mano,kad jau viska gerai zino ir niekas ju nepamokys :).
Guodejo iki Sekminiu nebuvo?Taip manai tu,bet ne Biblija.Guodejo nebuvo iki Kristaus prisikelimo,bet ne iki Sekminiu.Po prisikelimo Jezus atejo pas mokinius ir kvepe i juos ir pasake:"priimkite Sv.Dvasia."Ta Dvasia-tai Guodejas,Tiesos Dvasia,kuria Jezus buvo zadejes savo mokiniams iki Savo mirties...O po prisikelimo Luk.24:49,ApD.1:8 Jis zadejo atsiusti S.Dvasia kaip jega,kad mokinai turetu jega tarnavimui ir liudyjimui.


"Palygink abi vietas
Apd:1:8 Kai ant jūsų nužengs Šventoji Dvasia, jūs gausite jėgos ir tapsite mano liudytojais Jeruzalėje ir visoje Judėjoje bei Samarijoje ir lig pat žemės pakraščių”.

Kai ateis Guodėjas, kurį jums atsiųsiu nuo Tėvo, – Tiesos Dvasia, kuri eina iš Tėvo, – Jis liudys apie mane. Jono 15

Liudys, liudytojai... Jėga padaro žmones liudytojais ar asmuo liudija per žmones?"
...................................

Ar yra skirtumas tarp 'atejo' ir 'nuzengs'?:)
Aiskinu:
Zinom,kad Jezus,po prisikelimo,ATEJO pas mokinius ir kvepe i juos Sv.Dvasia
O Sekminiu diena,Sv.Dvasia NUZENGE ant mokiniu.

Guodejas,kaip rasiau,ATEJO pirma prisikelimo dienos vakara,o Sv.Dvasia,kaip jega,NUZENGE po 10 dienu,nuo Jezaus izengimo i dangu...

Tiesos Dvasia liudyja,tada mokinai liudyja,o jega-duoda jega liudyti.
Manau,kad aisku cia.

"Aiškinu abėcelę:
1. Kalėdos - Kristaus gimimas(iki tol nebuvo Kristaus)
2. Pascha - mirtis ir prisikėlimas(Iki tol Kristus nei mirė nei prisikėlė)
3. Sekminės. Šventosios Dvasios atėjimas(iki tol nebuvo Šventosios Dvasios)
4.Bažnyčios paėmimas(kol nepaimta, tebėra čia)"
...................................
Aciu,bet Biblija nera jau tokia paprasta knyga,Ji turi daug gilesne abecele :)

1)kaledos-pagoniu ismyslas.Kristus buvo visada :)
2)Apr.13:8 Ir jį garbins visi tie žemės gyventojai, kurių vardai neįrašyti nuo pasaulio sutvėrimo nužudytojo Avinėlio gyvenimo knygoje.
3)Sv.Dvasia buvo iki Sekminiu.Sekmininkams nebuvo,bet mokiniams buvo ir buvo mokiniuose.
4)Dievo akimis ziurint,Baznycia paimta :)

Linas rašė...

Nu ir super duper teologija, aš apakęs:) Bet, kaip sakoma, istorijos nesuklastosi. Gerai, kad remiesi Biblija ir net jungtikus išmnai, tai paremk Jn.20:22. Parodyk, kur parašyta, kad mokiniai priėmė Šventąją Dvasią?

judas rašė...

Jokia cia teologija,o tik svarus Dievo Zodis :)
Apakes sakai,tai jau gerai,nes kai ateina didesne sviesa,visada apankama :)

Jon.20:19-22 Tos pirmosios savaitės dienos vakare, durims, kur buvo susirinkę mokiniai, dėl žydų baimės esant užrakintoms, atėjo Jėzus, atsistojo viduryje ir tarė: „Ramybė jums!”

Tai pasakęs, Jis parodė jiems rankas ir šoną. Mokiniai nudžiugo, išvydę Viešpatį.

Jėzus vėl tarė: „Ramybė jums! Kaip mane siuntė Tėvas, taip ir Aš jus siunčiu”.

Tai pasakęs, Jis kvėpė į juos ir tarė: „Priimkite Šventąją Dvasią.

Ar pats tiki 19,20,21 eilute?Jei taip,tai kodel netiki 22?

Linas rašė...

Judai, klausiu tavys da kartų - kur parašyta kad mokiniai prijamė? Matau turi problemėlę:)

judas rašė...

Turiu problemele,tai tave,Linai :)Nu,bet nieko...
Ko taip bijai patiketi i tai,kas manau,l.aiskiai parasyta? :)
Skaitom:"Tai pasakęs, Jis kvėpė į juos ir tarė: „Priimkite Šventąją Dvasią."
Kaip manai,ar cia Jezus pajuokavo apie Sv.Dvasia?Ir negi Jo kveptelejimas praejo pro sali ir nepataike i mokinius?:).oI,nerangios sirdys tiketi tuo,kas parasyta.
Dievas padares zmogu is zemes dulkiu-ikvepe i jo snerves gyvybes kvapa ir taip zmogus tapo gyva siela Pr:2:7,tai ir cia,po prisikelimo,Jezus taip pat kvepe i mokinius S.Dvasia,kad sie atgimtu ir taptu n.kurinijos pirmumo vaisiai...veliau,per sekmines,Jis pakrikstyjo savo mokinius S.Dvasia i viena Kuna.Taip zemeje atsirado Kristaus Kunas,apgaubtas ir pripildytas isoriskai Sv.Dvasia kaip jega,kad galetu liudyti Jezu Kristu iki zemes pakrasciu...

Problema yra ta,kad daugelis nemato ir neskiria siu dvieju Sv.Dvasios-gyvybes ir jegos- aspektu.Kol jie to nepamatys,diskutuoti bus sunku,nes jiems Sv.Dvasia atejo tik per Sekmines ir ne anksciau...:)

Arunas rašė...

Norėčiau, vyrai, kad pastebėtumete, jog Šv.Dvasia atsiūsta buvo ne tik po sekminių, ar dar kada. Dievo dvasia jau buvo žemeje ir prieš Kristų :)

judas rašė...

"Biblija taip nusako Sekminių įvykius "VISI prakalbo kitomis kalbomis"."
...................................
Dar karta noriu sugryzti prie sito teiginio...:)
Cia matome tipiska sekmininkiska pasakyma:VISI prakalbo kitomis kalbomis.
As suprantu sekmininku nora prakalbinti visus kalbomis,nes jie mano,kad Sv.Dvasios vienintelis gavimo irodymas-tai prakalbejimas kitomis kalbomis...Bet kaip zinome,taip nera ir,kad Sekminiu diena,kitomis kalbomis kalbejo ne VISI...

Skaitant 2-ta ApD.skyriu,atidus skaitytojas ta pastebes.Visu pirma,nera parasyta taip:VISI prakalbo...jau apie tai rasiau,tad nesikartosiu.Skaitant toliau,antra skyriu,tik pasitvirtina tai,kad kitomis kalbomis kalbejo tik tam tikra dalis mokiniu,pvz.Petras nekalbejo :)Is kur zinau?Skaitau ir matau...:)
Pvz.kai susirinkusi gausi minia girdejo mokinius kalbant ju gimtaja kalba,kai kurie saipydamiesi kalbejo:„Jie prisigėrė jauno vyno”... ir cia nepasakyta taip:jie VISI prisigere jauno vyno.Bet pasakyta taip:"JIE"...JIE-tai tik TIE,kurie kalbejo kitomis kalbomis ir Petras,stojes su vienuolika,tai tik patvirtina,sakydamas:SITIE nera,kaip jus manote prisigere...:) Jei butu kalbeje VISI kalbomis,tame tarpe ir Petras,tai Petras butu sakes taip:MES nesame prisigere...:).
Taigi is konteksto aiskiai matosi,kad kitomis kalbomis kalbejo NE VISI,bet tik tam tikra dalis mokiniu.

Linas rašė...

Judai, tu esi tiesiog super skaitytojas - matai, kad Petras kalbom nekalbėjo, o kad neparašyta, jog tada mokiniai nepriėmė Šventosios Dvasios - ne:)
Sakiau, kad turi problemėlę - šakėm ant vandens visa tavo teorija - nėra kuo patvirtinti.
O ant sekmininkų nepyk, aišku jie niekšai, bet skaityti irgi moka. O jei dar nori grįžti prie kalbų dovanos, Judai, parodysiu, kaip tu skaitai "Visi pasidarė pilni Šventosios Dvasios ir pradėjo kalbėti kitomis kalbomis, kaip Dvasia jiems davė prabilti".
Palyginkim, paprastu pavyzdžiu
"Visi pavalgė ir išėjo į lauką" pagal tavo teologiją jungtukas "ir" rodo, kad pavalgė visi, bet į lauką išėjo ne visi:) Net pirmoko tokiais niekais neįtikinsi. Surimtėk. O kas kovoja prieš kitų kalbų dovaną, lygiai taip pat kovoja ir prieš visas kitas.

judas rašė...

Taip,Petras kalbom nekalbejo ir is konteksto tas labai aiskiai matyti.Ir uztenka vieno nekalbejusio kitomis kalbomis Petro,kad paneigti si sekmininkiska teigini: "ir VISI kalbejo kitomis kalbomis" :)
Kitos Biblijos vietos (jau jas rasiau),kurios kalba apie isorini prisipildyma Sv.Dvasia,taip pat parodo,kad kalbejo kalbomis ne visi :)...Tai ne teorija,Linai,tai Dievo zodis,su kuriuo reikia skaitytis,o ne priestarauti...Sekmininkiskai negalima aiskinti Biblijos,Ja reikia aiskinti pacia Biblija.
As nekovoju pries kitu kalbu dovanas,as juk neneigiu ju,ir nesakau,kad jos jau dingo,bet nesutinku su sekmininkiska teorija,kad Sekminiu diena prakalbo VISI ir kad Sv.Dvasia gavimo irodymas-tai prakalbejimas kitomis kalbomis:jei jau neprakalbejai kitomis kalbomis-tai jau dovanos negavai...:),bet aciu Dievui,kad taip nera.

O del jungtuko "ir",tai kaip cia pasakyti,tau kaip matau jis visada tik viena sako...
Net ir siose Rasto vietose tau "ir" nieko nenusako,kaip tik tai,kad cia visi tik kitomis kalbomis kalbejo...:)
ApD.10:46 Jie girdėjo juos kalbant kalbomis ir aukštinant Dievą.
ApD.19:6 6 Kai Paulius jiems uždėjo rankas, ant jų nužengė Šventoji Dvasia ir jie ėmė kalbėti kalbomis ir pranašauti.

Man pirmokui jau aisku,kad cia "ir" parodo,kad vieni kalbejo kalbomis,o kiti aukstino Dieva ir pranasavo,savo,gimtaja kalba :)
Visi gavo Sv.Dvasia,bet ne visi kalbu dovana...

Linas rašė...

Judai, su visa didžia pagarba, kol neparodysi, kad mokiniai Jono 22 sk priėmė Šventąją Dvasią - visa tavo teoriją apie dvigubą krikštą - šuniui ant uodegos. Ir tu tą pats puikiai žinai, todėl pergalvok - tu teigi ne tai ką rašo Dievo žodis, o ko nerašo. O jeigu tada nerašoma, kad priėmė, kada tai įvyko?

judas rašė...

Tai,kad tu nenori matyti :)
Be to as nekalbu apie dviguba kriksta,kam tos bereikalingos kalbos?As kalbu apie tai,kad Sv.Dvasia buvo iki Sekminiu ir kad mokiniai Ja gavo.
Jn.20 skyrius yra taip pat Dievo Zodis,ir visa,kas ten parasyta-yra ne teorija,o faktas..ivykes faktas.

dar karta:
Jon.20:19-22 Tos pirmosios savaitės dienos vakare, durims, kur buvo susirinkę mokiniai, dėl žydų baimės esant užrakintoms, atėjo Jėzus, atsistojo viduryje ir tarė: „Ramybė jums!”

Tai pasakęs, Jis parodė jiems rankas ir šoną. Mokiniai nudžiugo, išvydę Viešpatį.

Jėzus vėl tarė: „Ramybė jums! Kaip mane siuntė Tėvas, taip ir Aš jus siunčiu”.

Tai pasakęs, Jis kvėpė į juos ir tarė: „Priimkite Šventąją Dvasią.

Ar pats tiki 19,20,21 eilute?Jei taip,tai KODEL NETIKI 22 EIL.?

Kaip matai,as rasau tik tai,kas pasakyta Dievo zodyje ir tikiu tuo,tad tavo teigimas,kad as rasau ne tai,ka raso Dievo zodis-sakemis ant vandens rasyta :)

Jei Viespats kvepe i mokinius ir pasake:"priimkite Sv.Dvasia",tai kodel pats priestarauji tam?Kuo pats pagrįsi,kad mokiniai neprieme?Ka,sakysi Sv.Dvasia neiejo i mokinius,nes neparasyta,kad mokiniai prieme...:)Tai butu absurdas taip teigti,ir toks teigimas tik parodytu ,kad taip teigiantis asmuo tiki tik tuom,kas nesikerta su jo ziniomis...
Daugelio ziniomis Sv.Dvasia atejo per Sekmines,o Biblijos zinia tokia:Ji atejo po prisikelimo,kai Kristus iejo i slove Lk:24:26.
Daugelis net nemato skirtumo tarp 'ieiti i slove' ir 'isaukstinimo',tad nenuostabu,kad jie mano,jog Sv.Dvasia atejo tik po Kristaus isaukstinimo...

Linas rašė...

Jei Viespats kvepe i mokinius ir pasake:"priimkite Sv.Dvasia",tai kodel pats priestarauji tam?Kuo pats pagrįsi,kad mokiniai neprieme?Ka,sakysi Sv.Dvasia neiejo i mokinius,nes neparasyta,kad mokiniai prieme...:)
Būtent dėl to, kad neparašyta,Judai, nekraipyk ir nesistengk "pritemti, bo nepavyks. Jėzus sakė "Eikite į visą pasaulį" ar mokiniai tą pačią minutę ir išėjo?:)
Žinoma, kad ne, išėjo tada, kai jau parašyta, kad išėjo. Todėl sakau, tavo teorija be jokio patvirtinimo, kad ir kokia graži būtų.

Kaip ir tai:"Daugelio ziniomis Sv.Dvasia atejo per Sekmines,o Biblijos zinia tokia:Ji atejo po prisikelimo,kai Kristus iejo i slove Lk:24:26".
Klaidžiamokslis ir tiek, Judai,štai kas būna, kai nesiskaitai su faktais. O jei teologija taip iškreipta vienoje vietoje, ji bus iškreipta ir visur kitur. Kitaip nebūna:)

judas rašė...

'Vargsas Jezus',Jis iskentejo, prisikele,atejo pas mokinius,kvepe i juos ir liepe priimti Sv.Dvasia,o tie mokiniai 'neprieme'...:)
O be to,is kur paciam taip jau aisku,kad mokiniai neprieme?Kuom paremsi,savo teologija?
Faktas,kad Jezus prisikele,faktas,kad Jis pasirode mokiniams,faktas,kad Jis kvepe i mokinius ir liepe priimti Sv.Dvasia...ir faktas,kad mokiniai prieme Sv.Dvasia.
Gali priestarauti kiek tik nori,Tiesa vis tiek triumfuos,cia tik laiko klausimas :)

Neigti,kad mokiniai neprieme Sv.Dvasios Jn.20,tai tas pats,kas neigti ir tai,kad Jezus pasirode mokiniams,kad Jis parode savo mirties zymes,neigti taip pat ir tai,kad Jis kvepe ir liepe priimti Sv.Dvasia.Nes jei netikima ir net priestaraujama tam,kad mokiniai prieme Sv.Dvasia iki sekminiu,tai reikia netiketi ir priestarauti iki to vykusiems veiksmams,nes jie tada praranda esme...Taip pat,toks netikejimas,parodo,kad Jezus po prisikelimo prarado zodzio galia,nes Jis kvepe ir tare:"priimkite Sv.Dvasia",-bet niekas neprieme :)
Evangelijose Jezus tik tardavo ir ivykdavo,o cia...:)
Va,kas buna,kai protu imama Biblija ir taip bandoma Ja "perkasti".As zinau,kad daugelis net neina toliau,kaip jau kazkada buvo apmokyti vietines teologijos,taip jos ir laikosi isikibe visomis jegomis :)ir bijo perzengti ribas.

O del isejimo i pasauli ar neskaitei,kad Jezus liepe laukti mokiniams sito: ApD.1:8 Kai ant jūsų nužengs Šventoji Dvasia, jūs gausite jėgos ir tapsite mano liudytojais Jeruzalėje ir visoje Judėjoje bei Samarijoje ir lig pat žemės pakraščių”.

Jau rasiau,kad Biblija parodo Sv.Dvasia kaip gyvybe ir kaip jega.Kad eiti i pasauli neuztenka tureti tik gyvybe Jn.20:22,reikia dar tureti ir jega ApD.1:8.Tikras liudytojas yra tas,kuris yra pilnas Sv.Dvasios viduje ir isoreje.
taigi.

Ramaškė rašė...

Na,po tokios analizės nebūtų keista,kad pati Šv.Dvasia imtų abejoti,ar Ji nužengė per Sekmines ar per Žolines ir ar pataikė ant mokinių, ar ant kokių kitų veikėjų.Gal galėtumėt jau nuspręst,kur dėti Dievą,a,mokslininkai?:))

Linas rašė...

Judai, sakau gi rašyta šakėm. maišai veiksmą ir atoveiksmį. Visi žodžiai ir po to veiksmai užrašyti. O tu nori perkelti veiksmą anksčiau negu buvo, ale nepavyks:)

Jau rasiau,kad Biblija parodo Sv.Dvasia kaip gyvybe ir kaip jega

Tai parašykite citatą, kur yra kaip gyvybė - kad būtų pasakyta - priimsit kaip gyvybę.
Panašu, kad turi dar vieną problemėlę:)

judas rašė...

gal sakau pradziai pats pasakysi,ar yra kur parasyta,kad mokiniai neprieme Sv.Dvasios :) Nes pats tiki tuom,tai turetum paremti savo tikejima kazkuo tai rimciau,o dabar ta pati per ta pati vandeneli pilstai.Norisi sulaukti rimtesniu argumentu,o ne issisukinejimu.
Su veiksmu ir atoveiksmiu cia persigudravai,turetum jau zinoti,kad Jezaus zodziai nera tusti zodziai,jie visada yra su veiksmu ir tas veiksmas vyksta iskart,kai tik Jezus istaria paliepiamaji zodi.Netiki?Perskaityk naujai Evangelijas,pvz.pilna :)

Linas rašė...

Aš jau sakiau -Jėzaus žodžiai išsipildė Sekminių dieną. Guodėjas atėjo tada, bažnyčia gimę tada. Nėra argumentų tam paneigti, Judai, nėra:)

judas rašė...

Uzverta dar tau visa tiesa apie Sv.Dvasia...Turi tik charizmatini supratima ir aiskinima apie Sv.Dvasia ir ne daugiau.

Man net nereikia spec.neigti toki tavo supratima,tiesiog Biblija pati visa tai neigia,jau vien Jn.20 tam pakanka...:)
Kol zmogus nebus islaisvintas nuo charizmatino supratimo,jis negales priimti visos tiesos apie Sv.Dvasia,jam Sv.Dvasia atejo tik per Sekmines ir vsio :)

ApD.1:5 nes Jonas krikštijo vandeniu, o jūs po kelių dienų būsite pakrikštyti Šventąja Dvasia”.
8 Kai ant jūsų nužengs Šventoji Dvasia, jūs gausite jėgos ir tapsite mano liudytojais Jeruzalėje ir visoje Judėjoje bei Samarijoje ir lig pat žemės pakraščių”.

Lk.24:49 Ir štai Aš atsiųsiu jums savo Tėvo pažadą. Jūs pasilikite Jeruzalės mieste, kol būsite apgaubti jėga iš aukštybių”.

Dar karta parasau sias Rasto vietas,kurios issipilde per Sekmines.Ar cia zadamas Guodejo atejimas?Ar cia zadamas Baznycios gimdymas?mastykim pagaliau.

Paziurekim i Jezu.Jis gime is Sv.Dvasios Mt.1:18,20 Lk.1:35
Taigi,Jis jau turejo Sv.Dvasia kaip gyvybe savyje ir buvo pilnas Dvasios,bet kai Jam suejo trisdesimt metu,jam reikejo krikstytis Mt.3:16,tam,kad Jis gautu Sv.Dvasia kaip jega tarnauti Dievui.Ir cia,Mt.3:16,matome,kad Sv.Dvasia,nuzenge ANT Jo,kaip jega...
Tas pats vyko ir su Jo mokiniais.Jn.20 i juos Jezus ikvepe Sv.Dvasia ir taip jie atgime,tapo pripildyti Sv.Dvasia is vidaus...bet jiems dar truko Sv.Dvasios kaip jegos,tad Sekminiu diena,jie buvo pakrikstyti Sv.Dvasia, ir taip gavo jega ir tapo pripildyti isoriskai jega ,kad galetu tarnauti Dievui skebiant Evangelija.
Tai va.

Linas rašė...

Judai, sakiau, kad turi problemėlę, nėra tokios citatos apie gyvybę, vargsti veltui:)
Be to juokinga kai cituoji "ApD.1:5nes Jonas krikštijo vandeniu, o jūs po kelių dienų būsite pakrikštyti Šventąja Dvasia”.Ir pats teigi, kad tai jau įvyko anksčiau mokiniai gavo Šventąją Dvasią, tik "kitokią". Mano galva, tai akiplėšiškas įžūlumas.

Jėzus aiškiai sako:"Po kelių dienų būsite pakrikštyti Šventąja Dvasia". Taigi, krikštas Šventąja Dvasia po tų kelių dienų bus, o ne buvo. Jei jie būtų buvę pakrikštyti Šventąja Dvasia - Jėzus to nebūtų sakęs. Taigi - šuniui ant uodegos tavo teorija:)

Nežinau, nuo ko nori mane išvaduoti, bet patariu išsivaduoti pačiam, nes neperskaitai elementaraus teksto taip, kaip jis parašytas. jei nesiskaitymas su gramatika, logika ir faktais - aukštesnis "dvasinis lygis", kurį pasiekei, tai ačiū, tikrai apseisiu.

judas rašė...

Oi,Linai,na nematai,dar vis nematai :)...va,cia tavo problema ir yra.
O del elementaraus teksto perskaitymo,tai visu pirma,paciam ir reikia pradeti skaityti taip kaip yra parasyta,ir tiketi tuo,kas yra parasyta,nes kitaip gausis,-kas jau ir dabar gaunasi,pagal pacio logika-kad reikia istisus Biblijos skyrius ismesti,kad tik butu issaugota charizmatiska pazinimo nelieciamybe...:)Va,cia tai ir yra izulumas ir vaikiskas uzsispyrimas,nors gal pats to ir nebejauti jau...

Keista,kai teigi,kad nera citatos apie gyvybe :)Yra,ir ne viena,pati Biblija yra gyvybes knyga...Jezus atnese gyvybe...Jis,kaip paskutinysis Adomas -tapo gyvybe teikiancia Dvasia 1 Kor:15:45,kad teikti gyvybe :) Ar nematai sito?
Prisikelime,Jis teikia gyvybe.Ir kodel pats priestarauji tam,kad Jis nesuteike mokiniams gyvybes,kvepdamas i juos Sv.Dvasia :) Ar nepastebi,kad pats eini pries pluga?:)
Biblija kalba ir paprastai ir tuo paciu giliai... paprastuma visi supranta,bet giluma mazuma,nes gilumas ateina ne deka zmogiskos isminties ar jo supratimo,bet deka Dvasios apreiskimo.


""Be to juokinga kai cituoji "ApD.1:5nes Jonas krikštijo vandeniu, o jūs po kelių dienų būsite pakrikštyti Šventąja Dvasia”.Ir pats teigi, kad tai jau įvyko anksčiau mokiniai gavo Šventąją Dvasią, tik "kitokią". Mano galva, tai akiplėšiškas įžūlumas.

Jėzus aiškiai sako:"Po kelių dienų būsite pakrikštyti Šventąja Dvasia". Taigi, krikštas Šventąja Dvasia po tų kelių dienų bus, o ne buvo. Jei jie būtų buvę pakrikštyti Šventąja Dvasia - Jėzus to nebūtų sakęs. Taigi - šuniui ant uodegos tavo teorija:)""

Tau charizmatiskai juokinga,Linai?:))
Na,o man nei juokinga,nei keista jau,nes jau zinau,kokia tavo problema...
Tiesiog,tik paprasysiu pati buti atidesniu,tiek Rasto skaityme,tiek komentaru,nes kitaip vis rasysi tai,ko nei as sakiau,nei Raste yra...
As niekur neteigiau,kad mokiniai jau buvo pakrikstyti Sv.Dvasia iki Sekminiu.As teigiau ir teigiu,kad mokiniai prieme Sv.Dvasia (Jn.20:22) iki Sekminiu,ir taip atgime,o per Sekmines jie buvo pakrikstyti Sv.Dvasia,kad gautu jega tarnavimui.Stai ir viskas.Tokia Biblija :)
Sakau dar karta,kol pats nepamatysi Sv.Dvasios -gyvybes ir jegos-aspektu ir ju neskirsi,tiesiog klaidziosi...

Anonimiškas rašė...

Judai, gal galiu paklausti kuriai Bažnyčiai priklausai? Patiko Jūsų su Linu diskusija ir tavo teologija man atrodo įtikinamesnė. Ačiū.

paalionis rašė...

Nezinau kaip cia isokti i viduri diskusijos kur pasijunge Zita :)
Moterys, Linai, ateina kaip uraganas - praktiskai neprognozuojamas, ejimo kryptis irgi sunkiai nuspejama na bet figura visada pastebesi ir stebesies ir ne tik :) Nusiaubia visa tavo siela, po to, kaip svelnutis vejelis, pakedana tavo plaukus ir tau, aisku, tai patinka ir viskas ok. (Na dar galima kada gauti kaulu i kakta, na patys suprantate - savu kaulu. O tadu jau cic.)

Linas rašė...

Nu jau dabar kazkokie charizmatai, tau Judai užkliuvo?
"As niekur neteigiau,kad mokiniai jau buvo pakrikstyti Sv.Dvasia iki Sekminiu.As teigiau ir teigiu,kad mokiniai prieme Sv.Dvasia (Jn.20:22) iki Sekminiu,ir taip atgime".
Brangusis, savo bazarą sekti reikia, pirma nuo ko prasidėjo diskusija - nuo žodelio "ir" ir to, kad teigei, jos visi visi įtikėję gauna Šventąją Dvasią.

"Ar įtikėję gavote Šventąją Dvasią" - klausimas Pauliaus tebegalioja.
Antras dalykas, tavo suskirstymui, kaip Šventoji Dvasia gabalais ateina (gyvybė, jėga) nėra patvirtinimo.
Trečias - sekminės yra konkreti data, kai ateina Guodėjas. "Aš išliesiu savo dvasios kiekvienam kūnui".
Gali vartalioti kaip nori, bet tai nieko nekeičia, Kristus gimė per kalėdas, o ne anksčiau, Guodėjas atėjo per sekmines, o ne anksčiau. Ir viskas.

Kęstutis rašė...

Apaštalų darbai 8 skyrius, 14-18 eilutės:
"Apaštalai Jeruzalėje, išgirdę, jog Samarija priėmė Dievo žodį, nusiuntė ten Petrą ir Joną,
kurie atvykę ėmė melstis už samariečius, kad jie priimtų Šventąją Dvasią.
Mat Ji dar nebuvo nė vienam jų nužengusi, ir jie tebuvo pakrikštyti Viešpaties Jėzaus vardu.
Tuomet apaštalai dėjo ant jų rankas, ir tie gavo Šventąją Dvasią.
Pamatęs, kad apaštalų rankų uždėjimu teikiama Šventoji Dvasia,..."

Linas rašė...

Nu matai Judai,Kęstutis cituoja, kur aiškiai parodo, įtikėję ir pakrikštyti samariečiai neturėjo Šventosios Dvasios nei kaip gyvybės nei kaip jėgos... Apaštalams teko vykti... Todėl ir sakau - tavo teorija su Biblijos praktika smarkiai prasilenkia.

Linas rašė...

Nu matai Judai,Kęstutis cituoja, kur aiškiai parodo, įtikėję ir pakrikštyti samariečiai neturėjo Šventosios Dvasios nei kaip gyvybės nei kaip jėgos... Apaštalams teko vykti... Todėl ir sakau - tavo teorija su Biblijos praktika smarkiai prasilenkia.

judas rašė...

As savo 'bazara' seku,Linai,ir uz ji atsakau,ir visada galiu ji paremti Dievo zodziu,ko nepasakysi apie pati...:)
Nei pats,nei Kestutis neturite pilno pazinimo apie Sv.Dvasia,todel ir negalite suprasti apie ka as kalbu.
Kalbate apie Sv.Dvasia,bet pamirstate viena svarbu dalyka-kalbeti Sv.Dvasia,ir Sv.Dvasioje :)
Pirma,ismokite skirti tokius dalykus,kaip Sv.Dvasios- Guodejo ATEJIMA, nuo Sv.Dvasios,kaip jegos,NUZENGIMO...Asmuo (Guodejas) ateina,o jega nuzengia.Viespats niekur nesake,kas As nuzengsiu ant jusu :) Kol jus neskiriate ,kur apie Sv.Dvasios Biblija kalba kaip apie gyvybe,o kur apie jega,-tol jus klysite ir kitus klaidinsite.AS nedalinu Sv.Dvasios i dvi dalis,bet teigiu,kad JI yra viena ir turi du aspektus:"gyvybes ir jegos".Cia,panasiai kaip ir moneta,viena,bet turi dvi puses :)

Jn.14:16 Ir Aš paprašysiu Tėvą, ir Jis duos jums kitą Guodėją, kad Jis liktų su jumis per amžius.
17 Tiesos Dvasią, kurios pasaulis neįstengia priimti, nes Jos nemato ir nepažįsta. O jūs Ją pažįstate, nes Ji yra su jumis ir bus jumyse.
18 Nepaliksiu jūsų našlaičiais- ATEISIU pas jus.
19 DAR VALANDELE,ir pasaulis manęs nebematys. O jūs mane matysite, nes Aš gyvenu ir jūs gyvensite.
20 TA DIENA jūs suprasite, kad Aš esu savo Tėve, IR JUS MANYJE IS AS JUMYSE.
26 o Guodėjas-Šventoji Dvasia, kurią mano vardu Tėvas atsiųs,- MOKYS JUS VISKO IR VISKA PRIMINS,ką jums sakiau.

IR

ApD.1:5 nes Jonas krikštijo vandeniu, o jūs PO KELIU DIENU būsite pakrikštyti Šventąja Dvasia”.
8 Kai ant jūsų NUZENGS Šventoji Dvasia, jūs GAUSITE JEGOS ir tapsite mano liudytojais Jeruzalėje ir visoje Judėjoje bei Samarijoje ir lig pat žemės pakraščių”.

Palyginkit sias dvi Rasto vietas,pradziai,ir raskite skirtumus tarp ju...:)
Jei ju nerasite,tai ir nematysite,jei nematysite-ju neskirsite ir viska tik painiosite...

judas rašė...

Apaštalų darbai 8 skyrius, 14-18 eilutės:
"Apaštalai Jeruzalėje, išgirdę, jog Samarija priėmė Dievo žodį, nusiuntė ten Petrą ir Joną,
kurie atvykę ėmė melstis už samariečius, kad jie priimtų Šventąją Dvasią.
Mat Ji dar nebuvo nė vienam jų nužengusi, ir jie tebuvo pakrikštyti Viešpaties Jėzaus vardu.
Tuomet apaštalai dėjo ant jų rankas, ir tie gavo Šventąją Dvasią.
Pamatęs, kad apaštalų rankų uždėjimu teikiama Šventoji Dvasia,..."

Samarija prieme Dievo zodi.O ka reiskia tikinciajam priimti Dievo zodi,Kestuti?
Koks yra skirumas tarp Dievo zodzio priemimo ir Sv.Dvasios priemimo?Atsakymai yra,taigi,prasom pasidalinti.:)

Olgerdas rašė...

Ka jus cia veikiat dabar? :) Labai gili hermeneutika matau :) Taip ir norisi pasakyt jolkipalki:)))

Linai, geriau atsakyk, kokia kalba tu kalbi? :) Nes anie is Apastalu darbu tai gi zinojo kokiom kalba, be to parasyta gi aiskiai ten kokiom kalbom jie kalbejo. Be to pasakyk, kam tau aplamai reikia tu kalbu? Pas tave gal ten daug kokiu aborigenu is kokios Australijos ar kokiu neatrastu dar salu gyvena? :) Tokiu atveju, suprantu, kad tos kalbos reikalingos, tam kad aborigenams destyti apie Evangelija. Bet abejoju, kad aborigenai Anyksciais labai susidometu- nebent Puntukas jiems butu idomu- aukura dievams pasidarytu :))) Tai jei jau aborigenu pas tave nera- tai kam lietuvius reikia kankinti tom tarabara (dar ir vabse bereiksme) ? :)

Linas rašė...

Na jei jų nebereikia, tai kam Olgerdai, taip jomis rūpiniesi ir tiek dėmesio skiri:)?

Olgerdas rašė...

Tai o jus tada ko cia gincyjates? :)

Linas rašė...

A mes godūs, mums raikia:)

Olgerdas rašė...

Linai, panasu i plesikavima biski:). Tipo, man neduoda, tai pats pasiimsiu- nes man reik:)... Vot cekavie, toks rekets yr Biblijaj ar nie? O gal cia lietuviska specifika tokia- reketuoti, nes baisiai norisi? :)...

Zita rašė...

Ir visą tai skaitant beliekas tik stebėtis Dievo kantrybe.

Olgerdas rašė...

Jojo, Zita :), butent...

Zita rašė...

Ar tau nekeista, Olgerdai, kad šitas supratimas neduoda rezultatų? Gal mums tik atrodo, kad suprantam?

Olgerdas rašė...

Tai va, dazniausiai tep ir buna, kad manom, jo suprantam. Ypac tai pasakytina apie visa tai, kas susije su Dievu... Kartais atrodo, kad Dievas ziuri i mus ir stebisi, kokiom nesamonem mes neretai uzsiimam: kuiciames, stengiames tipo sekti Dievu (aisku, pagfal savo suprayimus), o Jis tik kraipo galva ir dusauja "argi As tai turejau omenyje?.." Tik kazkaip zinau, jog kad ir kaip Dievas butu nusivyles musu "krikscioniskumu", vistiek esame Jam brangus tokie, kokie esame, netgi su visais savo "teisingais" supratimais...

Olgerdas rašė...

Kazkodel vienas sakinys man isejo sveplas, ale tikiuosi, kad suprast imanoma :)

judas rašė...

gal todel,kad Dievas liezuvi norejo tau 'prikirpt',Olgerdai,todel ir uzveplavai...:)
Buk atsargus,cia rasydamas :)